Title: Srovnání kurikula geografie pro druhý stupeň ZŠ v České republice a ve Velké Británii
Other Titles: Comparison of geography curriculum for second stage of primary school in the Czech republic and in UK
Authors: Kuník, Tomáš
Advisor: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39236
Keywords: geografické vzdělávání;kurikulum;české vzdělávání;britské vzdělávání;mezinárodní charta geografického vzdělávání
Keywords in different language: geographical education;curriculum;czech education;british education;international charter on geographical education
Abstract: Téma této bakalářské práce je Srovnání kurikula geografie pro druhý stupeň ZŠ v České republice a ve Velké Británii. Aby mohlo dojít k naplnění vytyčeného cíle, bylo zapotřebí využitím rešerše nejprve vymezit a představit důležité prvky mé práce - zkoumané oblasti; kurikulum, jeho členění a modely; vymezení pojmu geografie včetně jejího vývoje a významu pro lidskou společnost. Obsahovou analýzou kurikulárních dokumentů jednotlivých zkoumaných oblastí byla zjištěna data o národních a geografických kurikulech. Následné využití komparativní metody vedlo k srovnání kurikul a zjištění jejich podobností a odlišností, které jsou na závěr práce představeny. Zjištěné rozdíly, hlavně v geografických kurikulech, nám mohou pomoci nastínit, jak je na geografické vzdělávání nahlíženo v jiných státech.
Abstract in different language: The topic of this bachelor thesis is a Comparison of geography curriculum for second stage of primary school in the Czech republic and in UK In order to achieve the stated goal, it was necessary to first identify and introduce the important elements of my work-the areas examined; Curriculum, its breakdown and models; Defining the concept of geography including its development and relevance to human society. Data on the national and the geographic curricula were detected by the content analysis of the curricular documents of each area examined. The subsequent use of the comparative method led to the comparison of the curriculum and the determination of their similarities and differences, which are presented at the end of the work. The differences identified, mainly in the geographic curricula, can help us outline how geographic education is seen in other countries.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Tomas_Kunik.pdfPlný text práce1,33 MBAdobe PDFView/Open
Kunik_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce618,78 kBAdobe PDFView/Open
Kunik_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce647,74 kBAdobe PDFView/Open
Kunik_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce137,41 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39236

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.