Název: Počáteční vývoj pravolevé a prostorové orientace v předškolním věku
Další názvy: Initial development of right-left and spatial orientation of children at pre-school age
Autoři: Bíbová, Karolína
Vedoucí práce/školitel: Kocurová Marie, Doc. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39258
Klíčová slova: mateřská škola;děti;předškolní věk;pravolevá orientace;prostorová orientace
Klíčová slova v dalším jazyce: nursery school;children;pre-school age;right-left orientation;spatial orientation
Abstrakt: Bakalářské práce se zabývá počátečním vývojem pravolevé a prostorové orientace v předškolním věku. Je rozdělena do teoretické a praktické části. Kapitoly teoretické části vysvětlují základní pojmy, činitele, vývoj jak pravolevé, tak prostorové orientace. Dále se zabývají problémy, které mohou vzniknout nedostatečným rozvíjením této oblasti, aktivitami vhodnými pro rozvoj, obsažením pravolevé a prostorové orientace v kurikulárních dokumentech a spojitostí se školní zralostí. Cílem praktické části bylo zjistit, na jaké úrovni je zvolený vzorek dětí předškolního věku s pravolevou a prostorovou orientací, jaké jsou rozdíly mezi určenými věkovými skupinami, jak se děti zlepšily či zhoršily mezi dvěma časovými obdobími a jakým způsobem a jak často rozvíjejí učitelky s dětmi pravolevou a prostorovou orientaci.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor thesis deals with initial development of right-left and spatial orientation of children at pre-school age. The thesis is divided into theoretical and practical part. The chapters of theoretical part explain basic terms, factors and development of right-left and spatial orientation, problems which could be caused by insufficient development of this domain, with activities appropriate for development of right-left and spatial orientation. Next chapters deal with curricular documents and their content and connection between school maturity and right-left and spatial orientation. The goal of practical part was to find out the level of right-left and spatial orientation of chosen sample of pre-school children, the difference between selected groups, how children improved or impair got worse 2 given periods of time and the ways of supporting of right-left and spatial orientation of children at nursery school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Bibova_Karolina.pdfPlný text práce2,5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bibova VP.docPosudek vedoucího práce39,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Bibova OP.docxPosudek oponenta práce25,66 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Bibova O018.pdfPrůběh obhajoby práce22,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39258

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.