Title: Studie komparace designu webů vybraných firem s využitím oční kamery
Other Titles: Comparisons of Selected Companies of Web Sites Using Eye Tracking
Authors: Malla, Veronika
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39302
Keywords: e-commerce;webové stránky;design;marketingový výzkum;eye tracking;supr-q dotazník
Keywords in different language: e-commerce;websites;design;marketing research;eye tracking;supr-q
Abstract: Diplomová práce se zabývá komparací vybraných e-shopů s využitím oční kamery (eye trackingu). Teoretická část obsahuje základní pojmy z oblasti marketingové komunikace na internetu, doporučení pro výstavbu, design a marketing e-shopů a popis metody testování oční kamerou, dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru. Empirická část je zpracována ve formě výzkumné zprávy a popisuje realizovaný průzkum vybraných e-shopů od návrhu a designu výzkumu, přes popis průběhu vlastního výzkumu až k analýze a vyhodnocení získaných dat. Výzkum byl proveden pomocí oční kamery a doplněn SUPR-Q dotazníkem a hloubkovými rozhovory. V závěrečné části jsou formulovány návrhy na zlepšení designu a použitelnosti jednotlivých testovaných e-shopů.
Abstract in different language: The Diploma Thesis is focused on a comparison of selected e-shops with the use of eye tracking. The theoretical part contains the basic concepts of marketing communication on the internet, recommendations for the construction, design and marketing of e-shops and also a description of the method of testing the eye camera. The theoretical part also contains information about selected questionnaire and in-depth interview. The empirical part is elaborated in the form of research. It reports and describes the realized survey of selected e-shops, from the design, through the description of the actual research to the analysis and evaluation of the obtained data. The research was carried out with an ophthalmic camera and completed with a SUPR-Q questionnaire and in-depth interviews. Some suggestions for improvement of design and usability of individual tested e-shops are formulated in the final part of the Diploma Thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Malla Veronika.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFView/Open
Malla_Veronika_v.pdfPosudek vedoucího práce227,71 kBAdobe PDFView/Open
Malla_Veronika_o.pdfPosudek oponenta práce223,47 kBAdobe PDFView/Open
Malla_Veronika_p.pdfPrůběh obhajoby práce61,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39302

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.