Title: Vnímání Product Placementu respondenty v českých televizních seriálech
Other Titles: Perception of Product Placement by respondents in Czech TV series
Authors: Skolková, Michala
Advisor: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39307
Keywords: product placement;výzkum;české televizní seriály;dotazník;oční kamera;rozhovory
Keywords in different language: product placement;research;czech tv series;questionnaire;eye-tracking;interview
Abstract: Diplomová práce se zabývá marketingovým nástrojem Product Placement. Cílem práce je zjistit, zda čeští diváci vnímají umístěné produkty v českých televizních seriálech či ne a jaký vztah mají k tomu nástroji. V diplomové práci jsou použity tři výzkumné metody. Jedná se o metodu dotazování, pozorování a hloubkové rozhovory. První vybraná metoda probíhá prostřednictvím rozesílání dotazníků. Druhá metoda probíhá prostřednictvím statické oční kamery, která je umístěna v areálu ZČU. U metody pozorování a rozhovorů jsou respondentům přehrány ukázky ze seriálů, které obsahují Product Placementy. Závěrečná část shrnuje výsledky z výzkumných metod a uvádí doporučení autorky diplomové práce pro efektivní používání Product Placementu. Diplomová práce obsahuje množství obrázků, tabulek a grafů, pro lepší pochopení tohoto marketingového nástroje.
Abstract in different language: The thesis deals with the marketing tool Product Placement. The goal for this work is to find out whether Czech viewers perceive placed products in Czech TV series or not and what is their opinion on this topic. There are three research methods used in this thesis. It is a questioning, observation and in-depth interview. The first method chosen, is sending out questionnaires. The second method is using a static eye-tracking, which is located in the ZČU area. In the methods of observation and interviewing, the respondents are shown examples of TV series that include Product Placements. The final part summarizes the results of the research methods and gives the author's recommendation for the effective use of Product Placement. The thesis contains an amount of images table charts and graphs for better understanding of this marketing tool.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Skolkova_Michala.pdfPlný text práce2,35 MBAdobe PDFView/Open
Skolkova_Michaela_v.pdfPosudek vedoucího práce230,41 kBAdobe PDFView/Open
Skolkova_Michala_o.pdfPosudek oponenta práce226,98 kBAdobe PDFView/Open
Skolkova_Michala_p.pdfPrůběh obhajoby práce59,27 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39307

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.