Název: Projevy ekofeministických idejí ve filmu Mad Max: Fury Road
Další názvy: Ideas of ecofeminism in the Mad Max: Fury Road movie
Autoři: Valentinová, Vivienne
Vedoucí práce/školitel: Stulík Ondřej, PhDr. Ph.D.
Oponent: Strnadová Lenka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40273
Klíčová slova: politická filozofie;kritická teorie;feminismus;ekofeminismus;patriarchální společnost;dystopie;apokalypsa;postapokalypsa;filmový narativ;australský film
Klíčová slova v dalším jazyce: political philosophy;critical theory;feminism;ecofeminism;patriarchal society;dystopia;apocalypse;postapocalypse;film narrative;australian film.
Abstrakt: Cílem práce je skrze optiku esenciálního ekofeminismu nahlížet na dystopický postapokalyptický film Mad Max: Fury Road z roku 2015 a odpovědět na otázky týkající se pojetí lásky dle tohoto proudu politické filozofie. Je láska dle esenciální ekofeministické definice součástí kritiky patriarchální společnosti Citadely? A pokud ano, jakým způsobem je k ní kontrastní? Objevuje se láska v Citadele? Metodou byla zvolena obsahová analýza formou otevřeného kódování, základě několika kritérií ekofeminismu byly určily analytické body, skrze které se na film nahlíží. Tyto body jsou ve filmu vyhledány a dány do kontrastu s filmovou patriarchální společností Citadely a je provedena reflexe těchto jevů. Vzhledem k dystopickému charakteru filmu je následně kladen důraz na analogickou kritiku současné společnosti a jsou vyvozeny závěry doporučení, které film nastiňuje.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis aims to analyse the dystopian post-apocalyptic film Mad Max: Fury Road from 2015 through the lens of essential ecofeminism and answer questions about the concept of love according to this current political philosophy. Is love according to an essential ecofeminism definition part of the critique of the Citadel's patriarchal society? Furthermore, if so, how does it contrast with it? Does love appear in the Citadel? As the method, the content analysis is chosen in the form of open coding, where based on several criteria of ecofeminism, the analytical points are determined, through which the film is analysed. These points are sought in the film and put into contrast with the patriarchal society of the Citadel in the film. Reflection of these phenomena is made, and due to the dystopian nature of the film, the emphasis is subsequently placed on an analogous critique of contemporary society, and the conclusions of the recommendations outlined in the film are drawn.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
V. Valentinova - Diplomova prace, Projevy Ekofeministickych ideji ve filmu Mad Max Fury Road.pdfPlný text práce816,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_POL_VED_Valentinova.pdfPosudek vedoucího práce2,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_OPO_POL_Valentinova.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Valentinova.pdfPrůběh obhajoby práce257,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40273

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.