Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorChocholoušková Zdeňka, RNDr. Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorKalistová, Johana
dc.date.accepted2020-6-26
dc.date.accessioned2020-11-10T00:30:41Z-
dc.date.available2018-12-12
dc.date.available2020-11-10T00:30:41Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-4-29
dc.identifier80345
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40442
dc.description.abstractV úvodní části této bakalářské práce byla vymezena terénní exkurze jako forma výuky biologie. Byla popsána proměna role učitele při terénní exkurzi, dále byly zmíněny přínosy terénní exkurze pro výuku botaniky a byl shrnut průběh terénní exkurze tak, jako ho popisují autoři odborné literatury. V rámci této práce jsou také zmíněny dva termíny, které spolu mohou úzce souviset, a těmi jsou "zoošovinismus", což je jev, kdy učitelé mají tendenci vysvětlovat fyziologii a přírodní jevy na příkladu zvířat a často tak zanedbávají nauku o rostlinách, a "plant blindness", který označuje skutečnost, že rostliny a jejich role v přírodě jsou často zanedbávány. Následně bylo navrhnuto dvanáct aktivit, které lze využít pro výuku botaniky během terénní exkurze, či po terénní botanické exkurzi s nasbíraným materiálem v jejím průběhu.cs
dc.format58 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectterénní botanická exkurzecs
dc.subjectbotanikacs
dc.subjectbiologiecs
dc.subjectaktivity pro výuku botanikycs
dc.subjectplant blindnesscs
dc.subjectochrana přírodycs
dc.subjectochrana životního prostředícs
dc.titleNávrh botanicky zaměřených výukových aktivit při terénních exkurzíchcs
dc.title.alternativeSuggestion of botanically oriented educational activities during field excursionsen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedIn the introductory part of this bachelor's thesis, a field trip was defined as a form of teaching biology. The change in the role of the teacher during the field trip was described, the benefits of the field trip for teaching botany were mentioned, and the process of the field trip was summarized as described by the authors. This thesis also mentions two terms that may be closely related, " zoochauvinism ", a phenomenon in which teachers tend to explain physiology and natural phenomena on the example of animals and often neglect the science of plants, and "plant blindness ", which indicates the fact that plants and their role in nature are often neglected. Subsequently, twelve activities that can be used for teaching botany during a field botanical excursion or after a field botanical excursion with the collected material were proposed.en
dc.subject.translatedfield botanical excursionen
dc.subject.translatedbotanyen
dc.subject.translatedbiologyen
dc.subject.translatedactivities for teaching botanyen
dc.subject.translatedplant blindnessen
dc.subject.translatednature protectionen
dc.subject.translatedenvironmental protectionen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kalistova Johana Bakalarska Prace.pdfPlný text práce3,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalistova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce432,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalistova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce647,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kalistova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce136,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40442

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.