Title: Municipální marketing
Other Titles: Municipal marketing
Authors: Kavková, Iveta
Advisor: Louda Tomáš, JUDr. CSc.
Referee: Lindner Milan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40567
Keywords: municipální marketing;marketing;marketingový mix;marketing v neziskovém sektoru;teritoriální marketing;typologie měst a obcí;aktéři municipálního marketingu;fáze municipálního marketingu
Keywords in different language: municipal marketing;marketing;marketing mix;marketing in nonprofit organizations;territorial marketing;cities typology;actors in the municipal marketing;process of the municipal marketing
Abstract: S municipálním marketingem se setkáváme denně, obklopuje nás všude, jen si toho nejsme často vůbec vědomi. V současné době je na města vyvíjen stále větší tlak, města si musí sama aktivně vyhledávat ekonomické zdroje, aby byly úspěšné v rámci konkurenčního boje. A právě v tomto ohledu jim může municipální marketing výrazně pomoci. Svoji diplomovou práci jsem rozdělila do několika kapitol, kde v prvních kapitolách jsou pojmy, které s touto problematikou bezesporu souvisí. V další části jsem se pokusila vymezit samotný municipální marketing a poslední kapitoly jsem zaměřila na šetření a konkrétně na průzkum vlivu municipálního marketingu z pohledu obyvatel malé obce.
Abstract in different language: The marketing is concept, which everybody know. We have some ideas about it, but the municipal marketing, then marketing which produce public administration and it is in public interest. It is not delimit so easy. The municipal marketing is marketing of the city. We can state, that municipal marketing is promotion of city, which we can delimit it like the culture, economic and social development of the city. The dissertation is divided into two mains parts. In the theoretical part I defined basic terms. And the practical part is focused on survey of impact the municipal marketing on the small city from the perspective of inhabitants.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KSR)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bc. Iveta Kavkova- Municipalni marketing.pdfPlný text práce1,7 MBAdobe PDFView/Open
Kavkova M - posudek VP.pdfPosudek vedoucího práce597,13 kBAdobe PDFView/Open
Kavkova M - posudek OP.pdfPosudek oponenta práce489,95 kBAdobe PDFView/Open
Kavkova M - Protokol DP.pdfPrůběh obhajoby práce340,48 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40567

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.