Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBrčáková Vladimíra, Mgr.
dc.contributor.authorBílková, Michaela
dc.contributor.refereeNovotný Jiří, Mgr.
dc.date.accepted2020-9-10
dc.date.accessioned2020-11-10T00:33:14Z-
dc.date.available2018-11-29
dc.date.available2020-11-10T00:33:14Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-7-1
dc.identifier80316
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40890
dc.description.abstractCílem této práce je blíže představit a charakterizovat žánr balady v jeho vývoji. Zamyslet se nad tím, jak balada, která je součástí literárněvýchovného učiva na základní škole, působí na cítění a myšlení současného čtenáře, na formování jeho postojů a hodnot. Diplomová práce obsahuje kapitoly literárněteoretické zabývající se baladou jako žánrem, kapitoly literárněhistorické analyzující baladu a její proměnu v díle konkrétních autorů (Karla Jaromíra Erbena, Jana Nerudy, Petra Bezruče a Jiřího Wolkera), kapitoly didaktické, které pojednávají o komunikačním pojetí literární výchovy, transformovaném učivu v komunikačně pojaté literární výchově i o procesualitě recepce textu a důležitosti jejího respektování v řízeném čtení. Kapitola o baladě jako učivu na základní škole akcentuje pedagogický konstruktivismus ve výuce. Úkolem žáků je (skrze komunikaci s dílem a o díle) objevit žánrové znaky romantické a sociální balady. Praktická část diplomové práce obsahuje vlastní interpretaci a didaktickou interpretaci Bezručovy balady Maryčka Magdónova, jejíž součástí je komparace s písní Jaromíra Nohavici. V důsledku koronavirové krize nebylo možné přípravu na výuku odučit, práce proto obsahuje pouze očekávané (v praxi neověřené) výstupy žáků.cs
dc.format58 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=80316-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdiplomová prácecs
dc.subjectbaladacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectvýukacs
dc.subjectučivocs
dc.subjectkomunikativní literární výchovacs
dc.subjectžánrcs
dc.subjectkarel jaromír erbencs
dc.subjectjan nerudacs
dc.subjectpetr bezručcs
dc.subjectjiří wolkercs
dc.subjectdidaktická interpretacecs
dc.subjectpedagogický konstruktivismuscs
dc.subjectbalada lidovács
dc.subjectbalada umělács
dc.subjectromantická baladacs
dc.subjectsociální baladacs
dc.subjectbalada psychologizující sociálnícs
dc.subjectmaryčka magdónovacs
dc.subjectkomparacecs
dc.subjectjaromír nohavicacs
dc.subjectpercepcecs
dc.subjectapercepcecs
dc.subjectinterpretacecs
dc.subjectkonkretizacecs
dc.subjectsložka naukovács
dc.subjectsložka komunikačnícs
dc.subjectsložka formativnícs
dc.titleBalada v literární výchově na ZŠcs
dc.title.alternativeBallad in education of literature in elementary schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with innovative approach to teaching literature and individual parts of reception of the text. It focuses on ballad as a genre taught in elementary school, several methods used in innovative approach to teaching literature are mentioned. The development of ballad is demonstrated on concrete ballads written by Karel Jaromír Erben, Jan Neruda, Petr Bezruč and Jiří Wolker. This thesis discusses ballad as a part of curriculum, its influence on students and its affect on readers and their atttitude and values. The practical part of this thesis contains preparation for one lesson (Petr Bezruč - Maryčka Magdónova) with comparison to a song performed by Czech singer Jaromír Nohavica.en
dc.subject.translateddiploma thesisen
dc.subject.translatedballaden
dc.subject.translatedinovative approachen
dc.subject.translatedteaching literatureen
dc.subject.translatedreception of the texten
dc.subject.translatedgenreen
dc.subject.translatedelementary schoolen
dc.subject.translatedmethodsen
dc.subject.translatedkarel jaromír erbenen
dc.subject.translatedjan nerudaen
dc.subject.translatedpetr bezručen
dc.subject.translatedjiří wolkeren
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translatedstudentsen
dc.subject.translatedreadersen
dc.subject.translatedmaryčka magdónovaen
dc.subject.translatedsongen
dc.subject.translatedjaromír nohavicaen
dc.subject.translatedpreparation for lessonen
dc.subject.translatedcomparisonen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce864,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bilkova_brcakova.pdfPosudek vedoucího práce51,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bilkova_novotny.pdfPosudek oponenta práce52,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bilkova_michaela.pdfPrůběh obhajoby práce50,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40890

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.