Title: | Testování úrovní mediálních kompetencí v mateřské škole |
Other Titles: | Testing the levels of media competencies in kindergarten |
Authors: | Pitlíková, Karolína |
Advisor: | Simbartl Petr, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Aichinger Daniel, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41242 |
Keywords: | mediální výchova;mediální kompetence;reklama;mateřská škola;média |
Keywords in different language: | media education;media competences;advertising;kindergarten;media |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá testováním úrovní mediálních kompetencí v mateřské škole. V teoretické části jsou popsány pojmy týkající se mediální výchovy, mediálních kompetencí, médií a reklam. Praktická část je rozdělena do dvou částí. V první části jsou připraveny 3 aktivity k rozvoji mediálních kompetencí. Závěrečný projekt k testování byl o reklamách. a zúčastnilo se ho 10 z dětí z 22 v mateřské škole. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with testing the levels of media competencies in kindergarten. The theoretical part describes the concepts related to media education, media competencies, media and advertising. The practical part is divided into two parts. In the first part, 3 activities for the development of media competencies are prepared. The final project to test was about advertising. and was attended by 10 out of 22 children in kindergarten. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakala_r_ska_ pra_ce Karoli_na Pitli_kova_.pdf | Plný text práce | 3,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 41,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 44,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol - Pitlikova.pdf | Průběh obhajoby práce | 283,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/41242
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.