Název: Učitel v pojetí předškolních dětí
Další názvy: Teacher in the concept of preschool children
Autoři: Berounská, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Lohrová Kateřina, PhDr. Mgr. Ph.D.
Oponent: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41343
Klíčová slova: předškolní věk;učitel;představy;dětská pojetí;prekoncepty
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool age;teacher;ideas;children's concepts;preconceptions
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na dětské prekoncepty o učiteli a zjišťuje představy dětí o učiteli v mateřské škole a na základní škole. V teoretické části se zabýváme dětskými prekoncepty, pojetími a pojmy. Dále uvádíme charakteristiku předškolního dítěte a učitele. Kapitola o učiteli popisuje jeho osobnost, rozdělení na typy učitele a obecně o učiteli. První část zakončuje kapitola zahrnující práce zkoumající podobnou problematiku. Praktická část je prováděna kvalitativním výzkumem a zkoumá dětská pojetí o učiteli. Výzkum probíhal pomocí individuálního polostrukturovaného interview a respondenti byly děti předškolního věku. Na základě odpovědí byly vytvořeny závěry pomocí otevřeného kódování. Všechny polostrukturované rozhovory jsou interpretované přesně tak, jak děti odpovídaly a nalezneme je v kapitole popis a interpretace dat, kde jsou také vytvořené závěry pomocí kódů. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké mají děti představy o učiteli. Z výzkumu vyplývá, že představy dětí jsou pozitivně laděny, blíží se objektivnímu poznání a jsou často pravdivé a upřímné.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses on children's preconceptions about the teacher and finds out the children's ideas about the teacher in kindergarten and primary school. In the theoretical part we deal with children's preconceptions, conceptions and concepts. Furthermore we present the characteristics of the preschool child and teacher. The chapter on the teacher describes his personality, division into teacher types and, in general, about the teacher. The first part concludes with a chapter involving work examining similar issues. The practical part is carried out by qualitative research and examines children's conceptions about the teacher. The research was conducted through an individual semi-structured interview and the respondents were pre-school children. Based on the responses, conclusions were evaluated using open encoding. All semi-structured conversations are interpreted exactly as children responded and we find them in the chapter description and interpretation of the data, where conclusions are also drawn using codes. The aim of the bachelor thesis was to find out what children have ideas about the teacher. Research shows that children's ideas are positively tuned, approaching objective knowledge and they are often true and sincere.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Berounska.pdfPlný text práce1,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Berounska_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce411,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Berounska_oponent.pdfPosudek oponenta práce561,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Berounska_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce167,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41343

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.