Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMichalík Jan, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorMošna, Michal
dc.contributor.refereeMolnár Jan, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2020-7-27
dc.date.accessioned2020-11-10T00:36:11Z-
dc.date.available2019-10-4
dc.date.available2020-11-10T00:36:11Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-19
dc.identifier82366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41362
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá návrhem trakčního pohonu elektromobilu. V první teoretické části je probráno základní rozdělení elektrických silničních vozidel. Následuje informace ohledně nabíjecích procesů CHAdeMO. V další části jsou podrobeny popisu trakčního pohonu čtyři sériově vyráběné BEV vozidla. Další kapitoly popisují trakční charakteristiku a její omezení a topologie trakčních střídačů využívaných v dnešních vozidlech. V druhé, praktické, části je již řešen konkrétní simulační trakční pohon a s tím související problematika, tedy pohybové rovnice vozidla, zatěžovací odpory během jízdy a vektorové řízení pohonu s PMSM. Jsou popsány vztahy vedoucí k výsledkům simulace jízdy vozidla na konkrétních tratích. S tím souvisí i vyhodnocení spotřeby elektromobilu na těchto tratích a jejich porovnání. Součástí práce je i hrubý návrh trakční baterie, včetně její hmotnosti a rozměrů. Ve třetí kapitole jsou zobrazeny výsledky simulace a porovnání při změně vstupních hodnot.cs
dc.format58 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectelektromobilcs
dc.subjectbevcs
dc.subjecttrakční pohoncs
dc.subjecttrakční bateriecs
dc.subjecttrakční střídačcs
dc.subjectpmsmcs
dc.subjectvektorové řízenícs
dc.subjectchademocs
dc.subjecttrakční charakteristikacs
dc.subjectparkova transformacecs
dc.subjectclarkova transformacecs
dc.subjectpohybové rovnicecs
dc.subjectjízdní odporycs
dc.subjecttraťové odporycs
dc.subjectsimulace pohonu pmsm.cs
dc.titleOptimalizovaný návrh trakčního pohonu elektrického silničního vozidlacs
dc.title.alternativeOptimized design of traction drive for an e-Mobility road vehicleen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe presented diploma thesis deals with the design of an electric vehicle traction drive. The first theoretical part discusses the basic division of electric road vehicles. This part is followed by information about CHAdeMO charging processes. In the next part, four seriesproduced BEV vehicles are described on the traction drive. The next chapters describe the traction characteristics and its limitations and the topology of the traction inverters used in today's vehicles. In the second, practical part, a specific traction drive and related issues are solved, ie vehicle equations of motion, load resistances while driving and the most comprehensive chapter - vector drive control with PMSM, where the relationships leading to the results of vehicle simulation on specific lines are described. Related to this is the evaluation of electric car consumption on these lines and their comparison. Part of the work is also a rough design of the traction battery, including its weight and dimensions. The third chapter desplays the results of the simulation and comparison when changing the input values.en
dc.subject.translatedelectric vehicleen
dc.subject.translatedbeven
dc.subject.translatedtraction driveen
dc.subject.translatedtraction batteryen
dc.subject.translatedtraction inverteren
dc.subject.translatedpmsmen
dc.subject.translatedvector controlen
dc.subject.translatedchademoen
dc.subject.translatedtraction characteristicen
dc.subject.translatedpark transformationen
dc.subject.translatedclark transformationen
dc.subject.translatedequations of motionen
dc.subject.translateddriving resistancesen
dc.subject.translatedroad resistancesen
dc.subject.translatedsimulation of pmsm driveen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Mosna_2020.pdfPlný text práce3,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
082366_oponent.pdfPosudek oponenta práce999,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
082366_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce974,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
082366_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce69,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41362

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.