Title: Neologismy v mluvě youtuberů (na materiálu vlogů z oblasti životního stylu)
Other Titles: Neologisms in YouTuber´s speech (lifestyle-oriented vlogs)
Authors: Zemanová, Helena
Advisor: Chýlová Helena, Doc. PaedDr. Ph.D.
Referee: Spěváčková Martina, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41634
Keywords: neologismy;youtube;youtuber;youtuberka;mluvený projev;video;vlog;životní styl;tvoření slov;význam slov;analýza
Keywords in different language: the neologism;youtube;youtuber;video;vlog;spoken speech;lifestyle;word formation;meaning of words;analysis
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na neologismy zachycené v mluvě youtuberů v prostředí YouTube. Neologismy byly zkoumány na materiálu vlogů z oblasti životního stylu. V práci se zabývám vymezením neologismů z hlediska jejich významu a vzniku. V praktické části pak neologismy získané analýzou vlogů třídím dle stanovených kriterií. Součástí práce je abecedně řazený slovník, který sumarizuje získaný vzorek neologismů.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on neologisms captured in Youtuber's speech in the YouTube environment. Neologisms were analyzed on the material of lifestyle vlogs. In this work, I deal with the specification of neologisms in terms of their meaning and origin. In the practical part, I classify the neologisms obtained by the analysis of vlogs according to the set criteria. Part of the work is an alphabetically arranged dictionary, which summarizes the obtained sample of neologisms.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Neologismy v mluve youtuberu_Zemanova.pdfPlný text práce655,49 kBAdobe PDFView/Open
zemanova_spevackova.pdfPosudek oponenta práce52,5 kBAdobe PDFView/Open
zemanova_chylova.pdfPosudek vedoucího práce54,64 kBAdobe PDFView/Open
zemanova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce97,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41634

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.