Název: Crowdfunding a jeho využití pro konkrétní záměr
Další názvy: Crowdfunding and its usage for a specific purpose
Autoři: Elhota, Michal
Vedoucí práce/školitel: Taušl Procházková Petra, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Čížek Petr, Ing. Ph.D., MA
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43770
Klíčová slova: crowdfunding;autor projektu;crowdfundingová platforma;crowdfundingová kampaň;investor;youtube;youtuber
Klíčová slova v dalším jazyce: crowdfunding;project author;crowdfunding platform;crowdfunding campaign;investor;youtube;youtuber
Abstrakt: Bakalářská práce na téma "Crowdfunding a jeho využití pro konkrétní záměr" analyzuje vybrané crowdfundingové kampaně, jejichž autory jsou osobnosti podnikající prostřednictvím video platformy YouTube. V úvodní části práce jsou charakterizovány pojmy související s problematikou crowdfundingu. Následující kapitoly detailně popisují princip tvorby typické crowdfundingové kampaně na bázi odměn, definici označení "YouTuber" a obor činností spojené s touto profesí. V praktické části probíhá srovnání českých i světových crowdfundingových platforem a následná analýza vybraných crowdfundingových projektů z řad tvůrců na YouTube. Pozorované skutečnosti ohledně úspěchů či selhání těchto kampaní jsou shrnuty v závěru práce v podobě doporučení ke zlepšení přípravné fáze crowdfundingové kampaně za účelem minimalizace rizika neúspěšnosti.
Abstrakt v dalším jazyce: The Bachelor thesis on "Crowdfunding and its use for a specific purpose" analyses selected crowdfunding campaigns by personalities doing business through the YouTube video platform. In the introductory part of the thesis are characterized concepts related to crowdfunding issues. The following chapters describe in detail the principle of creating a typical reward-based crowdfunding campaign, the definition of the designation "YouTuber" and the field of activities associated with this profession. The practical part focuses on a comparison of Czech and global crowdfunding platforms and on subsequent analysis of selected crowdfunding projects by creators on YouTube. The observed facts about the successes or failures of these campaigns are summarised in the conclusion of the work in the form of recommendations to improve the preparatory phase of the crowdfunding campaign in order to minimise the risk of failure.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Elhota.pdfPlný text práce1,79 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
elhota_michal_v.pdfPosudek vedoucího práce128,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Elhota_Michal_o.pdfPosudek oponenta práce223,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Elhota - prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce65,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43770

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.