Název: | Pobyt dětí v přírodě a jeho didaktický význam pro počáteční přírodovědné poznávání v MŠ |
Další názvy: | Children's stay in nature and its didactic significance for initial scientific knowledge in kindergarten |
Autoři: | Lukšovská, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D. |
Oponent: | Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43870 |
Klíčová slova: | příroda;pobyt venku;zdraví;dítě předškolního věku;environmentální výchova;vztah k přírodě;mateřská škola;rodina |
Klíčová slova v dalším jazyce: | nature;stay outside;health;preschool child;environmental education;relationship to nature;kindergarten;family |
Abstrakt: | Bakalářská práce pojednává o pobytu dětí v přírodě a jeho významu v životě dítěte předškolního věku. Cílem práce je čtenáři přiblížit, jak moc důležité je dětem pobyt a pohyb v přírodě zprostředkovat ať už s rodinou, nebo s mateřskou školou. V analytické části se práce zabývá problematikou upadajícího zájmu o přirozený pohyb a pobyt v přírodě s dětmi. V závěru práce je uveden týdenní tematický plán do mateřské školy, jehož záměrem je nejen učitele, ale i rodiče inspirovat k četnějšímu pobytu venku s dětmi a inspirovat k aktivitám, které v dětech prohloubí kladný vztah k přírodě. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Title: Children's stay in nature and its didactic significance for initial scientific knowledge in kindergarten The bachelor thesis deals with the stay of children in nature and it is importance in the life of a preschool child. The aim of the work is to introduce the reader to how important it is for children to mediate their stay and movement in nature, either with the family or with the kindergarten. In the analytical part, the work deals with the issue of declining interest in natural movement and living in nature with children. At the end of the thesis, a weekly thematic plan for kindergarten is presented, the intention of which is not only to inspire teachers but also parents to stay more often with children and to inspire activities that deepen the positive attitude towards nature in children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Luksovska Veronika bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 3,9 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Luksovska_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 167,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Luksovska OP.pdf | Posudek oponenta práce | 761,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Luksovska O.pdf | Průběh obhajoby práce | 871,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43870
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.