Název: | Metody dramatické výchovy v práci s dětskou literaturou - Pavouček Čenda v MŠ |
Další názvy: | Methods of drama education for activity with children´s literature - so called "Pavouček Čenda v MŠ" |
Autoři: | Bílá, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Oponent: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43875 |
Klíčová slova: | klíčová slova: dramatická výchova;předškolní vzdělávání;dětský bilderbuch;pavouk čenda;integrovaný blok. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | key words: drama education;preschool education;children's bilderbuch;spider čenda;integrated block. |
Abstrakt: | ANOTACE Hlavním tématem bakalářské práce je zpracování dětského bilderbuchu skrze metody a techniky dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly, které shrnují základní vymezení dramatické výchovy pro využití v mateřské škole, jež nabízí současná odborná literatura. Dále se věnuje dětské literatuře jakožto vhodnému zdroji pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole, konkrétně dětskému bilderbuchu. Praktická část pak nabízí čtrnáctidenní výchovně-vzdělávací program demonstrující, jak lze v edukačním procesu pomocí dramatické výchovy celkově rozvíjet děti předškolního věku. Ukazuje, že díky prožitkovému učení lze poznávat svět, projevovat emoce, představy, fantazii, vyjádřit svůj názor, umět respektovat a být respektován. |
Abstrakt v dalším jazyce: | ANNOTATION The main topic of the bachelor's thesis is the processing of children's bilderbuch through the methods and techniques of drama education in preschool education. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The content of the theoretical part are chapters that summarize the basic definition of drama education for use in kindergarten, which is offered by the current literature. It also deals with children's literature as a suitable source for the dramatic-educational process in kindergarten, specifically children's bilderbuch. The practical part then offers a fourteen-day educational program demonstrating how preschool children can be developed in the educational process through drama education. It shows that thanks to experiential learning it is possible to get to know the world, express emotions, ideas, imagination, express own opinion, be able to respect and be respected. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_BILA_VERONIKA_tisk.pdf | Plný text práce | 3,48 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bila_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 137,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bila OP.pdf | Posudek oponenta práce | 63,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bila O.pdf | Průběh obhajoby práce | 904,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43875
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.