Název: Návrh a ověření projektového vyučování ve výuce geografie na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Design and verification of project teaching in geography lessons at elementary school
Autoři: Hampejsová, Viola
Vedoucí práce/školitel: Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44346
Klíčová slova: projektové vyučování;kvaziexperiment jedné skupiny s využitím pretestu a posttestu;obyvatelstvo afriky;bloomova taxonomie;základní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: project method;quasi-experiment;the one-group pretest-posttest design;population of africa;bloom's taxonomy;elementary school
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá návrhem a ověřením projektového vyučování na téma Obyvatelstvo Afriky na základní škole. Na základě žákovského hodnocení bylo potvrzeno, že realizovaný projekt žáky motivoval, aktivizoval a vedl k samostatnosti. Hlavní částí práce bylo ověřit vhodnost projektového vyučování pro rozvoj vyšších úrovní vzdělávacích cílů Bloomovy taxonomie. K tomuto účelu byla použita metoda kvazixperementu jedné skupiny s využitím pretestu a posttestu. Výsledky experimentu ukazují, že v posttestu došlo u žáků ke zlepšení ve všech otázkách, které ověřovaly především vyšší úrovně vzdělávacích cílů Bloomovy taxonomie.Dále se práce zaměřuje na využití projektového vyučování v hodinách zeměpisu na základních školách. Pro zjištění míry využití projektového vyučování byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Dotazník vyplnilo 101 učitelů zeměpisu. 80 % dotazovaných učitelů projektové vyučování ve svých hodinách využívá.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis occupies with design and verifikation of the project-based learning about population of Africa in primary school. Pupil's evaluation confirms that the veryfied project motivated and activated pupils and led them to independence. The main aim was to verify suitability of the project-based learning for development of higher levels of educational goals of Bloom's taxonomy. For this purpose was used quasi-experimental research with the one-group pretest-posttest design. The results of quasi-experimental research show an improvment in posttest in all questions that verified primarily higher levels of educational goals of Bloom's taxonomy. The thesis is also focused on usability of the project-based learning in geography lessons in primary school. To determine usability rate of the project-based learning was choosen questionnaire method. The questionnaire was fulfilled by 101 responder. 80 % of interviewed teachers use the project method in their lessons.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRACE_V. HAMPEJSOVA.pdfPlný text práce9,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce657,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce610,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hampejsova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce105,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44346

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.