Název: | Tvorba obecně zeměpisné nástěnné mapy Evropy odpovídající kurikulu ZŠ |
Další názvy: | Design of a Europe wall-map corresponding to elementary school curriculum |
Autoři: | Karlík, Michael |
Vedoucí práce/školitel: | Stacke Václav, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44348 |
Klíčová slova: | pedagogický výzkum;základní škola;složitost map;tvorba mapy;evropa;mapy evropy;švp pro 8. třídu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | pedagogical research;elementary school;complexity of maps;europe;maps of europe;school education program for the 8th grade |
Abstrakt: | V této diplomové práci se zabývám složitostí map, které jsou v současné době používány při výuce zeměpisu na základních školách. Experiment spočíval v porovnání dvou 8. paralelních tříd, které tvořily kontrolní a experimentální skupinu. Skupiny byly rozděleny na základě dosažených výsledků v předmětu zeměpis z předešlých ročníků. Kontrolní skupina používala k výuce současné mapy, obsahující dle mé hypotézy příliš mnoho informací, ve kterých se žáci neumějí orientovat. Experimentální skupina používala k výuce nově vytvořenou mapu, která obsahovala pouze ty místopisné prvky, které učitelé zeměpisu po svých žácích vyžadují. Tyto požadované prvky byly zjištěny pomocí dotazníku určeného pro učitele zeměpisu na základních školách. Obě skupiny byly podrobeny pretestem, který otestoval jejich vstupní znalosti. Výsledky těchto testů jsem následně porovnal s výsledky posttestu, který žáky otestoval na výstupní znalosti. Všechny výsledky byly pro větší přehlednost utříděny do tabulek a grafů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The nature of this thesis is to analyze the complexity of maps used in the educational process of teaching geography to elementary school students and their functional achievement in the process. The experiment was conducted on 8th graders in Nove Role. They were divided equally into a control group and a test subject group. The groups were divided according to the study of geography from the previous academic year. The control group used standard maps and it is my hypothesis that these maps have too much information for students to process and therefore they have difficulty orientating themselves. The experimental group used maps prepared by the geography teacher which had information solely obtained from the curriculum. The necessary elements were deduced with the aid of pretests utilized by teachers of geography in the elementary school system. Both groups were given the preliminary pretest to find their base knowledge of the subject matter. At the end of the curriculum process the students were again retested for their base knowledge of the subject matter. The 2 groups were then compared based on those test results and the data was entered into tables, charts and graphs. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Bc. Michael Karlik.pdf | Plný text práce | 5,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Karlik_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 630,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Karlik_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 738,87 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Karlik_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 132,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44348
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.