Title: | Model elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy |
Other Titles: | Model of Electric Vehicles in Microscopic Traffic Simulator |
Authors: | Turek, Jakub |
Advisor: | Ševčík Jakub, Ing. |
Referee: | Přikryl Jan, Dr. Ing. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44474 |
Keywords: | sumo;traci;matlab;plzeň;simulátor;simulační nástroj;model pro elektrická vozidla;model pro hybridní vozidla;hybridní trolejbus;linka 12;linka 13;trakční měnírna;vstupní soubory;výstupní soubory;režim výběhu. |
Keywords in different language: | sumo;traci;matlab;pilsen;simulator;simulation tool;electric model;electrichybrid model;trolleybus;route 12;route 13;substation;input files;output files;coasting mode. |
Abstract: | Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na simulaci elektrických vozidel v mikroskopickém simulátoru dopravy. Konkrétněji se práce zabývá simulací reálného provozu hybridních trolejbusů ve městě Plzeň na lince 12 a 13. K simulaci je použit simulační nástroj Simulation of Urban Mobility (SUMO). Výsledky základní simulace se liší od chování reálných hybridních trolejbusů, proto je tato simulace dále vylepšena. K tomu byl vyvinut skript pro tzv. režim výběhu, jehož výsledky se přibližují chování hybridních trolejbusů v reálnému provozu. Na konci práce jsou uvedeny rozdíly mezi jednotlivými simulacemi a jejich porovnání s reálnými daty získané přímo od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP). |
Abstract in different language: | The presented bachelor thesis is focused on the simulation of electric vehicles in a microscopic traffic simulator. More specifically, the work deals with the simulation of real traffic of hybrid trolleybuses in the city of Pilsen on lines 12 and 13. The simulation tool Simulation of Urban Mobility (SUMO) is used for the simulation. The results of this simulation differ from the behavior of real hybrid trolleybuses, so this basic simulation is improved. To this end, a script respecting so-called coasting mode has been developed, the results of which approximate the behavior of hybrid trolleybuses in real traffic. At the end of the work, the differences between the individual simulations and their comparison with real data obtained directly from the Pilsen City Transport Company (PMDP) are presented. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Turek Jakub-BP.pdf | Plný text práce | 2,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 38,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 41,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 23,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44474
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.