Název: Písně Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře v hudební výchově na 1. stupni
Další názvy: Songs of Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř in music lessons in primary school
Autoři: Šedivá, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Mandysová Daniela, Doc. PaedDr.
Oponent: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44710
Klíčová slova: zdeněk svěrák;jaroslav uhlíř;hudební výchova;hudba pro děti a mládež;didaktika;první stupeň základní školy;kvantitativní výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: zdeněk svěrák;jaroslav uhlíř;music lessons;music for children and youth;didactics;primary school;quantitative research
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá písněmi z dílny autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř a možnostmi jejich využití v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Obsahem práce je pojetí hudební výchovy dle směrnic Rámcově vzdělávacího programu, dále vymezení a následná charakteristika pojmu hudba pro děti a mládež, představení jednotlivých autorů a shrnutí jejich společného hudebního, literárního a filmového díla. Stěžejní náplní práce je pak výzkumná část, kde je šetřen vliv těchto děl na výuku hudební výchovy a na všechny její aktéry a následně je hledána příčina jejich použití. Praktické zrealizování tohoto oddílu bylo uskutečněno pomocí dotazníku a posléze vyhodnoceno prostřednictvím grafického znázornění. Poslední část je věnována didaktickému zpracování písní těchto autorů, kde se nacházejí metodické listy a možné způsoby, jak vybrané písně využít v praxi.
Abstrakt v dalším jazyce: Presented diploma thesis deals with the songs from the author duo Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř and its use during music lessons at the primary school. The work contains the concept of music education according to the guidelines of the framework education program for elementary education, the definition, and subsequent characteristics of the concept of music lessons for children and youth, the introduction of individual authors and the summary of their joint musical, literary and film work. The major subject of the work is the research, where the influence of the musical work on the teaching of music education and all its participators is investigated and then the reason of its use is sought. The practical implementation of this section was performed using a questionnaire and then evaluated using a graphical representation. The last part is devoted to the didactic processing of songs by these authors, where methodical sheets are used and possible ways of using selected songs in practice are presented.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Sediva Marketa.pdfPlný text práce4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SEDIVA_DP_vedouci_Ma_2021.pdfPosudek vedoucího práce169,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sediva_DP_oponent_Fei_2021.pdfPosudek oponenta práce138,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sediva_obhajoby_16.6.21.10.jpgPrůběh obhajoby práce278,85 kBJPEGZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44710

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.