Název: Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (ZŠ, SŠ)
Další názvy: Education of pupils with a different mother's tongue (Primary school, Secondary school)
Autoři: Topitschová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Oponent: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44712
Klíčová slova: vzdělávání žáků cizinců;odlišný mateřský jazyk;integrace;inkluze;sociokulturní handicap;bariéry;sebepojetí;chování;prožívání;školní úspěšnost
Klíčová slova v dalším jazyce: education of foreign pupils;different mother tongue;integration;inclusion;sociocultural handicap;barriers;self-confidence;behaviour;experience;school success
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou začleňování jinojazyčných žáků do prostředí českého výchovně - vzdělávacího systému v rámci základní a střední školy, úskalími, kterými je tento proces doprovázen, formami podpůrných opatření, jež nám jsou v současné době k dispozici a také obecnými zásadami vzdělávání těchto žáků, aby byla výuka co nejefektivnější. Dále vymezuje základní pojmy - integrace, inkluze a sociokulturní přístup, neboť ty jsou nezbytné pro orientaci v tomto celém tématu. Práce též zmiňuje základní legislativní úpravu, v níž je otázka žáků - cizinců kodifikována. V neposlední řadě se pak zaměřuje na psychické fenomény prožívání a chování, adaptaci či školní úspěšnost žáka v návaznosti na jeho schopnost integrace.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis addresses the issue of the inclusion of other-language pupils in the environment of Czech education system within the primary and secondary school, the challenges that this process is accompanied by, the forms of support measures currently available to us, as well as the general principles of educating these pupils to make teaching as effective as possible. It further defines the basic concepts-integration, inclusion and a sociocultural approach, as these are essential to navigating this whole subject. The work also mentions a basic legislative provision in which the issue of pupils-foreigners is codified. Last but not least, it focuses on the psychological phenomena of a pupil's experience, behaviour, adaptation or school success following his or her ability to integrate.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Lucie Topitschova.pdfPlný text práce3,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Topitschova-Lucie_oponent.pdfPosudek oponenta práce611,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Topitschova-Lucie_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce717,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
topitschova-Lucie_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce212,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44712

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.