Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorReynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPomahačová, Julie
dc.date.accepted2021-9-9
dc.date.accessioned2021-09-13T22:16:54Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2021-09-13T22:16:54Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-6-28
dc.identifier80166
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45244
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o roli mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků. Učitel a jeho používání jazyka přirozeně ovlivňuje jeho studenty; tím pádem bylo ustanoveno, že učitel bude hlavním předmětem této práce. I přes to, že není nutné mateřský jazyk z hodin cizího jazyka vyloučit úplně, učitel by si měl být vědom jeho užití tak, aby svým studentům představil hlavně jazyk cizí a podpořil tím jeho osvojení. Diplomová práce začíná teoretickým úvodem, který se zaměřuje na roli mateřského jazyka a přístupům k němu v hodinách cizích jazyků. Práce dále představuje i praktické aktivity a techniky, které mohou pomoci implementovat do výuky angličtiny i jazyk mateřský, v tomto případě češtinu. Součástí práce je i výzkum, který se soustředí na důvody použití češtiny v hodinách anglického jazyka; výzkum byl proveden na dvou školách a dva učitelé anglického jazyka jsou tedy předměty výzkumu. Praktická část práce obsahuje pozorování hodin, rozhovory s učiteli a výsledky výzkumu. Závěr z pozorování a rozhovorů byl napsán pro každého učitele zvlášť, v závěru došlo ke srovnání, kde bylo zjištěno, že hlavním důvodem užití češtiny u obou, je zadávání instrukcí. Český jazyk se také často používá jako podpora studentů při jejich práci. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda jazyková úroveň studentů ovlivňuje používání češtiny. Podle pozorovaných učitelů a hodin bylo zjištěno, že úroveň studentů nemá na používání češtiny vliv.cs
dc.format49 s. (94 376 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectl1cs
dc.subjectl2cs
dc.subjectmateřský jazykcs
dc.subjectpoužití mateřského jazykacs
dc.subjectpřepínání kóducs
dc.subjectosvojování druhého jazykacs
dc.subjectvýuka jazykůcs
dc.subjectučitelé angličtinycs
dc.titleRole mateřského jazyka ve výuce cizích jazykůcs
dc.title.alternativeRole of L1 in language learningen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis graduate thesis is focused on the role of L1 in language learning. Students are naturally influenced by the teacher's use of language in the classroom; thus, the teachers and their use of L1 were the main focus of the thesis. Though it is not necessary to exclude L1 from language classroom, the teachers should be aware of their use of L1 in order to ensure the highest exposure of L2 and hence, support the second language acquisition. The thesis starts with the theoretical background focused on the role of L1 in the ELT classroom and the attitudes towards L1 use. In addition, practical implications from literature are discussed. The second part of the thesis introduces the research focused on specific purposes of the use of Czech language in the lessons which were observed in two chosen schools. The subjects of this research are two English language teachers. The practical part contains observations, interviews and finally, the conclusions of the research questions. Since the research is focused on two teachers, conclusions for each of them were made. It was found out that both teachers' main purpose of the L1 use is giving instructions. L1 is also often used when encouraging students to speak. Another aim was to determine whether the level of the students influences the L1 use in the lessons and the conclusion was drawn upon the observations of the two teachers; the level of the students does not influence the L1 use in the lessons.en
dc.subject.translatedl1en
dc.subject.translatedmother tongueen
dc.subject.translatedl2en
dc.subject.translatedown-language useen
dc.subject.translatedcode-switchingen
dc.subject.translatedsecond language acquisitionen
dc.subject.translatedlanguage learningen
dc.subject.translatedteachers of englishen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Thesis_Pomahacova_final.pdfPlný text práce577,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Reyn_Pomahacova.pdfPosudek vedoucího práce460,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Kleck_Pomahacova.pdfPosudek oponenta práce455,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_obhajoba_Pomahacova.pdfPrůběh obhajoby práce385,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45244

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.