Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorEhrenmüller Jürgen, Mag. phil.
dc.contributor.authorHásová, Alžběta
dc.contributor.refereeSalcmanová Eva, Mgr.
dc.date.accepted2021-9-10
dc.date.accessioned2021-09-13T22:17:56Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2021-09-13T22:17:56Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2020-6-29
dc.identifier80154
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45343
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá rakouskou populární a rockovou hudbou ve výuce německého jazyka. Cílem práce je objasnit důvody aplikace hudby a písní ve vyučování cizího jazyka a vysvětlit její pozitivní účinek ve vyučování. Tato práce se zaměřuje na rakouskou populární a rockovou hudbu a charakterizuje její význam ve vyučování německého jazyka. Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, přičemž první část je zaměřena teoreticky a druhá prakticky. Teoretická část popisuje hudbu jako umění. Detailně popisuje, co vše může hudba ve vyučování ovlivňovat a sleduje její pozitivní aspekty ve výuce. Je zdůrazňováno, že hudba napomáhá kreativním metodám, posiluje motivaci a pozitivně ovlivňuje celý vyučovací proces. Dále je hudba charakterizovaná jako auditivní médium a je objasněno, jak hudba umožňuje plnit různé jazykové kompetence. Představena je také rakouská populární a rocková hudba a jsou jmenováni její významní představitelé. Praktická část didakticky zpracovává vybrané písně 12 rakouských interpretů/hudebních kapel. K jednotlivým písním jsou vypracovány pracovní listy s úkoly pro žáky. Výběr písní je objasněn z různých aspektů. V praktické části je také vypracován a představen didaktický model pro aplikaci písní ve výuce. Dle tohoto modelu jsou vypracovány jednotlivé pracovní listy.cs
dc.format143 s. (201 318 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecthudba ve výuce německého jazykacs
dc.subjectdůvody aplikace hudby ve výucecs
dc.subjectpozitivní účinky hudbycs
dc.subjectrakouská popová a rocková hudbacs
dc.subjectkreativní metodycs
dc.subjecthudba a motivacecs
dc.subjectauditivní médiacs
dc.subjectjazykové kompetencecs
dc.subjectdidaktické zpracování hudbycs
dc.subjectdidaktický modelcs
dc.titleRakouská popová a rocková hudba ve vyučování německého jazykacs
dc.title.alternativeAustrian Pop and Rock Music in Teaching of a German Languageen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis focuses on the use of Austrian pop and rock music in teaching of German language. The aim of the thesis is to clarify the reasons for using music and songs in teaching of foreign languages and to explain its positive impact in education. This thesis concentrates on the Austrian pop and rock music and specifies its value for teaching of German language. This thesis consists of two parts, the first one focuses on theory and the second one on practice. The theoretical part describes music as an art form and deals with its history and origin. It describes in detail what music can influence in education and it follows its positive aspects in education. It is emphasized that music helps creative methods, strengthens motivation and influences the whole educational process in a positive way. Furthermore, music is specified as an audio medium and the chapter clarifies how music enables fulfilment of various language competences. The Austrian pop and rock music is introduced as well and its important representatives are listed there. The practical part handles selected songs of 12 Austrian singers and music groups in a didactic way. There are worksheets with tasks for the students dedicated to the individual songs. The choice of songs is explained from various points of view. In the practical part, a didactic model for using songs in education is developed and presented. Individual worksheets were created following this model.en
dc.subject.translatedmusic in teaching german languageen
dc.subject.translatedreasons for using music in educationen
dc.subject.translatedpositive impacts of musicen
dc.subject.translatedaustrian pop and rock musicen
dc.subject.translatedcreative methodsen
dc.subject.translatedmusic and motivationen
dc.subject.translatedauditive mediaen
dc.subject.translatedlanguage competenceen
dc.subject.translateddidactic processing of musicen
dc.subject.translateddidactic modelen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomarbeit - Hasova Alzbeta.pdfPlný text práce4,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hasova_VP.pdfPosudek vedoucího práce307,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hasova_OP.docPosudek oponenta práce89,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Hasova_OBH.pdfPrůběh obhajoby práce234,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45343

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.