Title: Analýza tržní příležitosti pro produkty Halal ve vybraném internetovém obchodě
Other Titles: Market opportunity analysis for Halal products in the selected online store
Authors: Dvořák, Jan
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Štumpf Petr, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47531
Keywords: islám;marketing;halal;potraviny;segment;tržní potenciál
Keywords in different language: islam;marketing;halal;food;segment;market potential
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na seznámení autora se základními islámskými hodnotami, principy a zásadami, které je důležité brát v potaz v případě, že se společnost chystá obsluhovat celé islámské trhy či muslimské minority v neislámských zemích. Práce obsahuje kapitolu, která se speciálně zaměřuje na velice důležitou problematiku halal a haram v oblasti potravin, drogistického a hygienického zboží a také je popsána podstata a metodika porážky zvířat islámským způsobem zabihah. V empirické části dochází k analýze tržní příležitosti pro halal produkty v České republice interpretované na obchod Rohlik.cz. Hlavním cílem je zhodnocení dostupnosti halal produktů na českém trhu, kvantifikace tržního potenciálu a dále identifikace klíčových kategorií produktů. Výsledky diplomové práce budou poskytnuty společnosti Rohlik.cz a budou publikovány v časopisu.
Abstract in different language: The master's thesis is focused on introduction of basic Islamic values and principles which is necessary to consider when operating on Islamic markets or serving to Islamic minorities in non-muslim countries. The thesis content includes a chapter analyzing a very important characteristics of Halal and Haram in areas of groceries, drugstore and hygienic goods covering as well as the basis and methods of Islamic way of slaughter of livestock - Zabihah. The empirical part describes the analysis of market opportunities for Halal products in the Czech Republic to be sold on Rohlik.cz. The main aim is to evaluate availability of Halal goods on the Czech market, quantification of market potential as well as identification of key product categories. The results of the thesis will be provided to Rohlik.cz and will be published in a magazine.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_K18N0011P_Dvorak.pdfPlný text práce2,96 MBAdobe PDFView/Open
Dvorak_Jan_v.pdfPosudek vedoucího práce224,89 kBAdobe PDFView/Open
Dvorak_Jan_o.pdfPosudek oponenta práce119,58 kBAdobe PDFView/Open
dvorakob.pdfPrůběh obhajoby práce43,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47531

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.