Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorŠpilerová, Karolína
dc.contributor.refereeBoháčová Aneta, Mgr.
dc.date.accepted2022-6-13
dc.date.accessioned2022-06-20T10:22:41Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2022-06-20T10:22:41Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-25
dc.identifier87080
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48480-
dc.description.abstractTato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Zabývá se analýzou stresových situací a vývojem emocí u žáků na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, zda žáky znervózňuje psaní testů a zda jsou žáci k tomuto opakování látky a postupům určitým způsobem náchylní. Teoretická část vysvětluje pojmy jako emoce a jejich vývoj, strach, úzkost, stresové situace a copingové strategie pro jejich zvládnutí. Praktická část vyhodnocuje kvantitativní výzkum dvěma dotazníky. První dotazník byl zaměřen na obecné prožívání strachu a druhý zkoumal stresovou úzkost u žáků. Hodnocena byla ovlivnitelnost nervozity a míra strachu ze zkoušení a opakování. Z výzkumu vyplynulo, že žáci nevnímají příliš velkou nervozitu při psaní testů. Zatím pociťují spíše emoční strach než kognitivní. Nestresuje je ani škola jako taková. Strach u žáků z neúspěchu ovlivňuje mnoho faktorů a čím více jich na ně působí, tím více jsou vystaveni stresu.cs
dc.format53 s. (124 397 znaků), IV s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectemocecs
dc.subjectstrachcs
dc.subjectúzkostcs
dc.subjectstrescs
dc.subjectzvládání stresucs
dc.titleAnalýza stresových situací u dětí na základní školecs
dc.title.alternativeThe Analysis of stressful situations among primary school childrenen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is divided into theoretical and practical part. It deals with the analysis of stressful situations and the development of emotions in studentss on primary school. The aim of the work was to find out whether the students are nervous about taking tests and whether the students are in some way prone to this repetition of the material and procedures. The theoretical part explains concepts such as emotions and their development, fear, anxiety, stressful situations and coping strategies to manage them. The practical part evaluates quantitative research with two questionnaires. The first questionnaire focused on the general experience of fear and the second examined stress anxiety in students. The susceptibility of nervousness and the degree of fear of rehearsal and repetition were assessed. The research showed that students do not feel too nervous when taking a test. So far, they feel more emotional fear than cognitive. They are also not stressed by the school itself. Students' fear of failure is affected by many factors, and the more factors that affect them, the more they are exposed to stress.en
dc.subject.translatedemotionsen
dc.subject.translatedfearen
dc.subject.translatedanxietyen
dc.subject.translatedstressen
dc.subject.translatedstress managmenten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-orig..pdfPlný text práce1,8 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_oponent.pdfPosudek oponenta práce307,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_Vedouci.pdfPosudek vedoucího práce196,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spilerova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce341,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48480

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.