Název: Emoční poruchy žáků 1. stupně ZŠ v distanční výuce
Další názvy: Emotional disorders of primary school pupils in distance education
Autoři: Kokaislová, Nikola
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48481
Klíčová slova: emoce;emoční poruchy;1. stupeň zš;žáci mladšího školního věku;distanční výuka;covid-19;obsahově-kategoriální analýza;dotazník supso;chí-kvadrát test
Klíčová slova v dalším jazyce: emotions;emotional disorders;primary school;younger school-age pupils;distance learning;covid-19;content-categorical analysis;supso questionnaire;chi-square test
Abstrakt: Diplomová práce: Emoční poruchy žáků 1. stupně ZŠ v distanční výuce pojednává o problematice emočních poruch a emočního prožívání žáků 1. stupně ZŠ během distanční výuky způsobené pandemií covid-19. Cílem této práce je zmapovat u žáků mladšího školního věku výskyt emočních poruch v kontextu distanční výuky. Tato diplomová práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje emoce, prožívání v mladším školním věku včetně emočních poruch a distanční výuku. Praktická část si klade za úkol popsat prožívání žáků mladšího školního věku v době distanční výuky, zachytit faktory a okolnosti, které k tomuto prožívání vedly, a identifikovat výskyt emočních poruch jako jsou úzkostné, depresivní stavy a stavy napětí. Je předpoklad, že výskyt emocionálních poruch se bude lišit v závislosti na pohlaví, věku žáka a přístupu rodičů k distanční výuce. Praktická část se dělí na kvalitativní a kvantitativní. V kvalitativní části je transkripce rozhorů podrobena obsahově-kategoriální analýze a v kvantitativní části jsou data ze SUPSO dotazníku ověřována chí-kvadrát testem.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis: Emotional disorders of primary school pupils in distance education deals with the issue of emotional disorders and emotional experience of primary school pupils during distance education caused by the covid-19 pandemic. The aim of this thesis is to map the occurrence of emotional disorders in the context of distance education among pupils of younger school age. This thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines emotions, experiencing in younger school age including emotional disorders and distance learning. The practical part aims to describe the experiencing of younger school-age pupils during distance learning, to capture the factors and circumstances that led to this experiencing and to identify the occurrence of emotional disorders such as anxiety, depressive and tension states. It is hypothesized that the prevalence of emotional disturbances will vary depending on the gender, the age of the pupil, and parental attitudes towards distance learning. The practical part is divided into a qualitative and a quantitative section. In the qualitative part, the transcription of the interviews is subjected to a content-categorical analysis and in the quantitative part, the data from the SUPSO questionnaire are verified by the chi-square test.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Emocni_poruchy_zaku_1._stupne_ZS_v_distancni_vyuce_Kokaislova.pdfPlný text práce1,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kokaislova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce205,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kokaislova_Oponent.pdfPosudek oponenta práce197,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kokaislova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce170,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48481

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.