Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKilián Jan, Doc. PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorBence, Roman
dc.date.accepted2022-6-14
dc.date.accessioned2022-06-20T10:23:25Z-
dc.date.available2021-1-24
dc.date.available2022-06-20T10:23:25Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-28
dc.identifier87418
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48609-
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá historií třebíčských památek UNESCO, která je spojená s vzájemným soužitím křesťanského a židovského obyvatelstva. Cílem práce je detailně představit židovskou čtvrť se hřbitovem a baziliku sv. Prokopa se zámkem jako jedinečný soubor památek s mimořádně univerzální hodnotou dalece přesahující národní hranice a ukázat možné využití těchto objektů v didaktické aplikaci. Jádro práce začíná historií soužití Židů a křesťanů v Podklášteří, které dostalo Třebíč na Seznam UNESCO. Tato kapitola je psána pohledem židovské menšiny od samotného počátku jejich přítomnosti v Třebíči. Příběh vzájemného soužití dnes připomínají zmíněné objekty, jejichž historie tvoří nejobsáhlejší část práce. Teoretická část je zakončena statistikou návštěvností těchto objektů z posledních deseti let. V praktické části se věnuji tomu, jak lze s třebíčskými památkami UNESCO pracovat didakticky v hodinách dějepisu. Součástí práce jsou metodické listy a didaktické materiály pro žáky ZŠ i SŠ.cs
dc.format145 s. (270 205), XVII s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjecttřebíčcs
dc.subjectseznam unescocs
dc.subjectžidécs
dc.subjectžidovská čtvrťcs
dc.subjectžidovský hřbitovcs
dc.subjectbazilika sv. prokopacs
dc.subjecttřebíčský zámekcs
dc.subjectdidaktická aplikacecs
dc.subjectprojektové vyučovánícs
dc.subjectexkurze.cs
dc.titleTřebíč jako památka UNESCO v didaktické aplikaci pro ZŠ a SŠcs
dc.title.alternativeTřebíč as a part of UNESCO in the didactic application for primary and secondary schoolsen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství dějepisu pro střední školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe topic of this graduate thesis is the history of UNESCO monuments in Trebic that are connected to the relationship between Jewish and Christian inhabitance. The main goal is to represent the Jewish district in detail with its cemetery and basilica of saint Prokop as a unique collection of national heritage which influence goes beyond the borders of Czech Republic. The core of the work begins with the history of Jews and Christians in Podklášteří, which has gotten Trebic to the UNESCO list. This chapter is written from the point of view of the Jewish minority from the start of their inhabitance of Trebic. The story of mutual living is being reminded by the two objects mentioned and their history takes the majority in this work. Theoretic part ends with the statistics of the number of visitors of these subjects in last ten years. In the practical part of the work I elaborate on concrete usage of monuments in Trebic in history lessons. Didactic materials such as methodic lists for elementary and high schools are also included in the work.en
dc.subject.translatedtřebíčen
dc.subject.translatedunesco listen
dc.subject.translatedjewsen
dc.subject.translatedjewish quarteren
dc.subject.translatedjewish cemeteryen
dc.subject.translatedst. procopius basilicaen
dc.subject.translatedtřebíč castleen
dc.subject.translateddidactic applicationen
dc.subject.translatedproject teachingen
dc.subject.translatedexcursion.en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce7,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bence V.pdfPosudek vedoucího práce190,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bence O.pdfPosudek oponenta práce153,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bence P.pdfPrůběh obhajoby práce59,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48609

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.