Název: Využití příběhu pro rozvoj environmentálního cítění dětí
Další názvy: Using stories to develop children's environmental feelings
Autoři: Hejbalová, Petra
Vedoucí práce/školitel: Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
Oponent: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48642
Klíčová slova: příběh;environmentální cítění;environmentální výchova;narativní metoda;předškolní vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: story;environmental sensitivity;environmental education;narrative method;preschool education
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá využitím příběhu pro rozvoj environmentálního cítění dětí v mateřské škole. Teoretická část nejprve definuje termíny environmentální senzitivita a environmentální výchova. Následně uvádí vhodné vyučovací metody a didaktické prostředky. Dále je zde popsána narativní metoda, kdy za pomoci příběhů děti efektivněji vedeme cestou za poznáním přírody a vytvářením kladného vztahu k ní. V empirické části se zaměřuji na návrh a realizaci tematického celku, úkolem byl rozvoj environmentální senzitivity u předškolních dětí. Práce zkoumá, jak příběhy v knize pomáhají dětem rozvíjet jejich vztah k přírodě. Šetření je provedeno formou rozhovoru u pretestu a posttestu, dále metodou pozorování za pomoci poznámek, které autorka analyzovala do grafů. Rovněž zjišťuje, že děti získaly větší povědomí o přírodě, ale environmentální senzitivitu je nezbytné rozvíjet dlouhodoběji.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the use of story for the development of children's environmental sensitivity in kindergarten. First of all the theoretical part defines the terms environmental sensitivity and environmental education. It then presents appropriate teaching methods and didactic means. Next, the narrative method is described, whereby using stories, children are guided more effectively on their way to learn about nature and creating a positive relationship with it. In the empirical part I focus on the design and implementation of a thematic unit, the task was to develop environmental sensitivity in preschool children. The thesis explains how the stories in the book can help children to develop their relationship with nature. The study is carried out by means of an interview at pretest and posttest, as well as by observation method using notes that the author analyzed into graphs. She also finds that the children have gained a greater awareness of nature, however, environmental sensitivity needs to be developed in the long term.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Petra Hejbalova_ BP_Vyuziti pribehu pro rozvoj environmentalniho citeni deti.pdfPlný text práce2,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hejbalova VP.pdfPosudek vedoucího práce50,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hejbalova OP.pdfPosudek oponenta práce52,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hejbalova O.pdfPrůběh obhajoby práce8,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48642

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.