Název: Role ergoterapeuta při výběru kompenzačních pomůcek u dětí s dětskou mozkovou obrnou
Další názvy: The role of ccupational therapist when selecting adequate equipment for children with cerebral palsy
Autoři: Cibulková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Vrbská Veronika, MSc.
Oponent: Svěcená Kateřina, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49193
Klíčová slova: dětská mozková obrna;porucha;kompenzační pomůcka;ergoterapeut;ergoterapie;omezení;soběstačnost;nezávislost
Klíčová slova v dalším jazyce: cerebral palsy;disorder;compensatory aid;disease;occupational therapist;occupational therapy;limitations;self - sufficiency;independence
Abstrakt: Bakalářská práce nese název "Role ergoterapeuta při výběru kompenzačních pomůcek u dětí s dětskou mozkovou obrnou." Jak již z názvu vyplývá, hlavním cílem práce je zmapování role ergoterapeuta, kterou zastává při výběru kompenzačních pomůcek u dětí s diagnostikovanou dětskou mozkovou obrnou. V teoretické části se bude autorka zabývat také samotnou dětskou mozkovou obrnou, kompenzačními pomůckami a pojmy, jež s těmito okruhy souvisí. Praktická část bakalářské práce obsahuje dvě dotazníková šetření, přičemž dotazník A je určen rodičům dětí s diagnostikovaným DMO a dotazník B ergoterapeutům, pracujícím s dětmi s touto diagnózou v praxi. Výsledky práce ukazují na skutečnost, že informovanost rodičů o roli ergoterapeuta při výběru kompenzačních pomůcek není dostatečná. Zcela chybějící nebo nedostatečné jsou také zdroje, jež by poskytovali souhrn vhodných kompenzačních pomůcek pro děti s DMO. Ergoterapeuti i přes neinformovanost rodičů zastávají svou roli z vlastní iniciativy v praxi. Nejčastěji doporučují kompenzační pomůcky z oblasti sebeobsluhy.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is entitled "The Role of an Occupational Therapist in the Selec- tion of Compensatory Aids for Children with Cerebral Palsy." As the name implies, the main goal of this work is to map the role of occupational therapist, which he or she plays in the selection of compensatory aids for children diagnosed with cerebral palsy. In the theoretical part, the author will also deal with cerebral palsy itself, compensa- tory aids and concepts related to these areas. The practical part of the bachelor's thesis contains two questionnaire surveys, with questionnaire A intended for parents of children diagnosed with cerebral palsy and question- naire B for occupational therapists working with children with this diagnosis in practice. The results of the work show the fact that parents' awareness of the role of occupa- tional therapist in the selection of compensatory aids is not sufficient. There are also missing or insufficient resources that would provide a set of suitable compensatory aids for children with cerebral palsy. Despite their parents' lack of information, occupational therapists play their role on their own initiative in practice. Compensatory aids from the area of self-service are most often recommended.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cibulkova_Tereza_Ergo_BP.pdfPlný text práce1,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK_Cibulkova.pdfPosudek vedoucího práce313,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_BP_OP_Cibulkova.pdfPosudek oponenta práce329,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cibulkova.pdfPrůběh obhajoby práce350,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49193

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.