Název: | Tvorba modulárního interaktivního digitálního dvojčete výrobního \nl{}úseku pro virtuální realitu |
Další názvy: | Development of a Manufacturing Section Modular Interactive Digital Twin for Virtual Reality |
Autoři: | Dvořák, Matěj |
Vedoucí práce/školitel: | Hořejší Petr, Doc. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Ulrych Zdeněk, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49318 |
Klíčová slova: | digitální dvojče;digitální stín;virtuální realita;fischertechnik;sériový port;com port;3d model;unity 3d;blender |
Klíčová slova v dalším jazyce: | digital twin;digital shadow;virtual reality;fischertechnik;serial port;com port;3d model;unity 3d;blender |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá tvorbou modulárního interaktivního digitálního dvojčete vybraného výrobního úseku stavebnice Fischertechnik pro virtuální realitu. První část práce se zaměřuje na teoretický popis pojmů jako jsou Průmysl 4.0, digitální dvojče a softwary vhodné pro tvorbu výstupu této práce. V další části práce je dle zvolených kritérií vybrán nejvhodnější software. Následuje popis tvorby interaktivních digitálních dvojčat ve smyslu 3D modelování v programu Blender a programování jednotlivých částí výrobního úseku v softwaru Unity 3D. Na závěr je popsáno převedení výstupu práce do virtuální reality. Výsledek této práce bude sloužit pro pedagogicko-vědecké účely. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the creation of a modular interactive digital twin of a selected production section from the Fischertechnik construction kit for virtual reality. The first part of the thesis focuses on the theoretical description of concepts such as Industry 4.0, digital twin and software suitable for the creation of the output of this thesis. In the next part of the thesis the most suitable software is selected according to the chosen criteria. This is followed by a description of the creation of interactive digital twins in terms of 3D modelling in Blender and the programming of individual parts of the production section in Unity 3D software. Finally, the transfer of the output of the work into virtual reality is described. The result of this work will be used for pedagogical and scientific purposes. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce Theses (KPV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Matej Dvorak DP.pdf | Plný text práce | 3,93 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 48,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 53,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 31,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49318
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.