Název: | Vliv úpravy vzhledu učitele na žáky 1. stupně ZŠ |
Další názvy: | Influence of teacher´s appearance on Primary School children. |
Autoři: | Janatová zachařová, Vendula |
Vedoucí práce/školitel: | Kučera Dalibor, Doc. PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49916 |
Klíčová slova: | úprava vzhledu;žák;učitel;vnímání;sociální percepce;dimenze svědomitost;dimenze přívětivost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | appearance;pupil of early grade primary school;teacher;perception;social perception;friendliness test scales;conscientiousness test scales |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá tématem vlivu úpravy vzhledu učitele na žáky prvního stupně základní školy. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část je teoretická, kde se zabýváme obecnou psychologií, z které jsme vybrali témata týkající se naší diplomové práce. Jsou to témata jako vnímání, pozornost, smysly. Dále se zabýváme sociální psychologií, především sociální percepcí. V ostatních kapitolách popisujeme žáka a vztah žáka s učitelem z pohledu vývojové psychologie a pedagogiky. Teoretickou část zakončujeme tématem charakterové vlastnosti učitele a tématem úprava vzhledu učitele. Vše je doplněno o studie, které se zabývají podobnou tématikou, jako tato práce. Druhá, praktická, část má charakter kvantitativního výzkumu, provedeného dotazníkovou metodou. Dotazník využívá škál testu BFI-2 Přívětivost a Svědomitost. Výsledkem praktické části je, že žáky neovlivňuje vzhled učitele, ale ročník žáka. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with the topic of the influence of the teacher 's appearance on the pupils of early grade primary school. The work consists of two parts. The first part is theoretical, where we deal with general psychology, from which we select topics related to our thesis such as perception, attention, and the senses. We also deal with social psychology, especially social perception. In the other chapters we describe the student and the student's relationship with the teacher from the perspective of developmental psychology and pedagogy. We end the theoretical part on the topic of the teacher's character traits and the topic of adjusting the teacher's appearance. The first part of the thesis is complemented and supported by studies that deal with similar topics in this field. The second, practical, part of the thesis consists of quantitative research, which was conducted via a questionnaire using the BFI-2 Friendliness and Conscientiousness test scales. The result of the practical part is that the pupils are not influenced by the appearance of the teacher, rather by their school year/grade. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Janatova-DP-KS.pdf | Plný text práce | 1,54 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
JanatovaZacharova-vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 250,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
JanatovaZacharova-oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 182,31 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
JanatovaZacharova-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 174,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49916
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.