Název: Využití příběhů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ\nl{} - projektové vyučování
Další názvy: The usage of stories in English teaching at primary schools.
Autoři: Habová, Isabela
Vedoucí práce/školitel: Karpíšková Šárka, Mgr.
Oponent: Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49976
Klíčová slova: příběhy;formy;zaměření příběhu;komunikace;storytelling;mladší žáci;čtení;respekt;potřeby dětí;kontextové učení
Klíčová slova v dalším jazyce: storries;forms;focus of the story;communication;storytelling;young learners;reading;respect;children´s needs;contextual learning
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání příběhů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá v první řadě vysvětlením pojmu storytelling, jeho základními prvky a předkládá pohled na význam příběhů v životě lidském. Dále pojednává o práci s příběhem, vyzdvihuje důležitost atmosféry při výuce a doporučuje respektující přístup vyučujícího k žákům. Předkládá základní pravidla pro efektivní využití příběhu a zabývá se přípravou vyučujícího za současného využívání moderních technologií. Pojednává o užitečnosti a smysluplnosti využívání příběhů. Vysvětluje pojem mladší školní věk a ukazuje specifika práce s žáky mladšího školního věku. Část praktická představuje samotný výzkum oblíbenosti příběhů u žáků na prvním stupni. Výsledky jsou znázorněny v grafech a posléze zhodnoceny. V závěru jsou navržena doporučení a současně je přiložena ukázka zpracování jednoho příběhu pro tři různé jazykové úrovně.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with the topic of using stories in teaching English at elementary school. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focused primarily on the explanation of the concept of storytelling, its basic elements and presents a look at the meaning of stories in human life. It also deals with working with the story, emphasizes the importance of the atmosphere during teaching and recommends respecting the teacher's approach to students. It presents the basic rules for the effective story usage and applies to preparation of the teacher while using modern technology. It concerns the usefulness and meaningfulness of using stories. Finally, it explains the term young learners and some recommendations for working with them. The practical part presents the research of the popularity of stories among pupils at elementary school. The results are shown in graphs and then evaluated. In the end, recommendations are proposed and at the same time a demonstration of the processing of one story for three different language levels is attached.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Habova Isabela.pdfPlný text práce2,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Karp_Habova.pdfPosudek vedoucího práce30,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Reyn_Habova.pdfPosudek oponenta práce71,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Habova.pdfPrůběh obhajoby práce350,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Diplomova_prace_Habova_Isabela.pdfVŠKP - příloha2,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49976

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.