Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
dc.contributor.authorJeníčková, Kateřina
dc.date.accepted2022-9-9
dc.date.accessioned2022-11-10T14:47:08Z-
dc.date.available2019-12-17
dc.date.available2022-11-10T14:47:08Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-6-30
dc.identifier84157
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50227-
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na příčiny kritičnosti tématu monzunů. Na základě zjištěných příčin kritičnosti byl navržen výukový modul, který se pokusil zjištěné příčiny kritičnosti překlenout a dále zjistit, zda došlo ke zlepšení znalostí na vyšší úrovni Bloomovy taxonomie. Hlavní výsledek práce tak tvoří identifikace příčin kritičnosti. Dalším výsledkem práce je navržený a otestovaný výukový modul. V předvýzkumu bylo použito studium literatury jako metoda pro sběr dat a další metodou byly polostrukturované rozhovory s pedagogy druhého stupně ZŠ. Pomocí otevřeného kódování byla data z rozhorů analyzována. Na základě těchto dat byl navržen výukový modul, který byl otestován přímo v praxi na vybraných žácích Jako výzkumná metoda byl vybrán kvaziexperiment jedné skupiny před-po (Campbell a Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). Vývoj znalostí žáků byl testován pomocí vytvořených nestandardizovaných didaktických testů (pretestu a posttestu). Výsledky testů byly statisticky zpracovány (aritmetický průměr, medián, Wilcoxonův test) a graficky znázorněny. v rámci Bloomovy taxonomie (Čapek, 2015) byla testována změna úrovně znalostí.cs
dc.format109 s. (152 275 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=84157-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectkritická místacs
dc.subjectdidaktická transformacecs
dc.subjectvýukový modulcs
dc.subjectkvaziexperiment jedné skupiny před-pocs
dc.subjectpretest a posttestcs
dc.subjectbloomova taxonomiecs
dc.subjectmonzuncs
dc.titleNávrh výukového modulu pro překonání kritického místa: monzunycs
dc.title.alternativeDesign of a learning module to overcome a critical spot: monsoonsen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is focused on the causes of the criticality of the monsoon theme. Based on the identified causes of criticality, a learning module was designed, which was found to overcome the identified causes of criticality and further determine whether there was an improvement in knowledge at a higher level of Bloom's taxonomy. The main result of the work is the identification of the cause of criticality. another result of the work is a designed and tested learning module. In the pre-research, the study of literature was used as a method for data collection and another method was semi-structured interviews with the teachers. The data from the interviews were analyzed using open coding. Based on these data, a learning module was designed, which was tested directly in practice on selected students. A quasi-experiment of one group before-after was chosen as the research method (Campbell and Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). The development of students' knowledge was tested using non-standardized didactic tests (pretest and posttest). The test results were processed by statistics (arithmetic mean, median, Wilcoxon test) and graphs. Within Bloom's taxonomy (Čapek, 2015) a change in the level of knowledge was tested.en
dc.subject.translatedcritical spotsen
dc.subject.translateddidactic transformationen
dc.subject.translatedlearning moduleen
dc.subject.translatedquasi-experiment of one group before-afteren
dc.subject.translatedpretest and post-testen
dc.subject.translatedbloom´s taxonomyen
dc.subject.translatedmonsoonen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Katerina Jenickova.pdfPlný text práce7,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,79 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce118,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50227

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.