Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Jeníčková, Kateřina | |
dc.date.accepted | 2022-9-9 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T14:47:08Z | - |
dc.date.available | 2019-12-17 | |
dc.date.available | 2022-11-10T14:47:08Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-6-30 | |
dc.identifier | 84157 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/50227 | - |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na příčiny kritičnosti tématu monzunů. Na základě zjištěných příčin kritičnosti byl navržen výukový modul, který se pokusil zjištěné příčiny kritičnosti překlenout a dále zjistit, zda došlo ke zlepšení znalostí na vyšší úrovni Bloomovy taxonomie. Hlavní výsledek práce tak tvoří identifikace příčin kritičnosti. Dalším výsledkem práce je navržený a otestovaný výukový modul. V předvýzkumu bylo použito studium literatury jako metoda pro sběr dat a další metodou byly polostrukturované rozhovory s pedagogy druhého stupně ZŠ. Pomocí otevřeného kódování byla data z rozhorů analyzována. Na základě těchto dat byl navržen výukový modul, který byl otestován přímo v praxi na vybraných žácích Jako výzkumná metoda byl vybrán kvaziexperiment jedné skupiny před-po (Campbell a Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). Vývoj znalostí žáků byl testován pomocí vytvořených nestandardizovaných didaktických testů (pretestu a posttestu). Výsledky testů byly statisticky zpracovány (aritmetický průměr, medián, Wilcoxonův test) a graficky znázorněny. v rámci Bloomovy taxonomie (Čapek, 2015) byla testována změna úrovně znalostí. | cs |
dc.format | 109 s. (152 275 znaků) | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=84157 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | kritická místa | cs |
dc.subject | didaktická transformace | cs |
dc.subject | výukový modul | cs |
dc.subject | kvaziexperiment jedné skupiny před-po | cs |
dc.subject | pretest a posttest | cs |
dc.subject | bloomova taxonomie | cs |
dc.subject | monzun | cs |
dc.title | Návrh výukového modulu pro překonání kritického místa: monzuny | cs |
dc.title.alternative | Design of a learning module to overcome a critical spot: monsoons | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis is focused on the causes of the criticality of the monsoon theme. Based on the identified causes of criticality, a learning module was designed, which was found to overcome the identified causes of criticality and further determine whether there was an improvement in knowledge at a higher level of Bloom's taxonomy. The main result of the work is the identification of the cause of criticality. another result of the work is a designed and tested learning module. In the pre-research, the study of literature was used as a method for data collection and another method was semi-structured interviews with the teachers. The data from the interviews were analyzed using open coding. Based on these data, a learning module was designed, which was tested directly in practice on selected students. A quasi-experiment of one group before-after was chosen as the research method (Campbell and Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). The development of students' knowledge was tested using non-standardized didactic tests (pretest and posttest). The test results were processed by statistics (arithmetic mean, median, Wilcoxon test) and graphs. Within Bloom's taxonomy (Čapek, 2015) a change in the level of knowledge was tested. | en |
dc.subject.translated | critical spots | en |
dc.subject.translated | didactic transformation | en |
dc.subject.translated | learning module | en |
dc.subject.translated | quasi-experiment of one group before-after | en |
dc.subject.translated | pretest and post-test | en |
dc.subject.translated | bloom´s taxonomy | en |
dc.subject.translated | monsoon | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Katerina Jenickova.pdf | Plný text práce | 7,42 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,76 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,79 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 118,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50227
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.