Název: | Návrh výukového modulu pro překonání kritického místa: monzuny |
Další názvy: | Design of a learning module to overcome a critical spot: monsoons |
Autoři: | Jeníčková, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50227 |
Klíčová slova: | kritická místa;didaktická transformace;výukový modul;kvaziexperiment jedné skupiny před-po;pretest a posttest;bloomova taxonomie;monzun |
Klíčová slova v dalším jazyce: | critical spots;didactic transformation;learning module;quasi-experiment of one group before-after;pretest and post-test;bloom´s taxonomy;monsoon |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na příčiny kritičnosti tématu monzunů. Na základě zjištěných příčin kritičnosti byl navržen výukový modul, který se pokusil zjištěné příčiny kritičnosti překlenout a dále zjistit, zda došlo ke zlepšení znalostí na vyšší úrovni Bloomovy taxonomie. Hlavní výsledek práce tak tvoří identifikace příčin kritičnosti. Dalším výsledkem práce je navržený a otestovaný výukový modul. V předvýzkumu bylo použito studium literatury jako metoda pro sběr dat a další metodou byly polostrukturované rozhovory s pedagogy druhého stupně ZŠ. Pomocí otevřeného kódování byla data z rozhorů analyzována. Na základě těchto dat byl navržen výukový modul, který byl otestován přímo v praxi na vybraných žácích Jako výzkumná metoda byl vybrán kvaziexperiment jedné skupiny před-po (Campbell a Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). Vývoj znalostí žáků byl testován pomocí vytvořených nestandardizovaných didaktických testů (pretestu a posttestu). Výsledky testů byly statisticky zpracovány (aritmetický průměr, medián, Wilcoxonův test) a graficky znázorněny. v rámci Bloomovy taxonomie (Čapek, 2015) byla testována změna úrovně znalostí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis is focused on the causes of the criticality of the monsoon theme. Based on the identified causes of criticality, a learning module was designed, which was found to overcome the identified causes of criticality and further determine whether there was an improvement in knowledge at a higher level of Bloom's taxonomy. The main result of the work is the identification of the cause of criticality. another result of the work is a designed and tested learning module. In the pre-research, the study of literature was used as a method for data collection and another method was semi-structured interviews with the teachers. The data from the interviews were analyzed using open coding. Based on these data, a learning module was designed, which was tested directly in practice on selected students. A quasi-experiment of one group before-after was chosen as the research method (Campbell and Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). The development of students' knowledge was tested using non-standardized didactic tests (pretest and posttest). The test results were processed by statistics (arithmetic mean, median, Wilcoxon test) and graphs. Within Bloom's taxonomy (Čapek, 2015) a change in the level of knowledge was tested. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Katerina Jenickova.pdf | Plný text práce | 7,42 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,76 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,79 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jenickova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 118,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50227
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.