Title: | Schopnost dětí v mateřské škole řešit různé typy přiřazování |
Other Titles: | Ability of children in nursery school to deal with different types of assignment |
Authors: | Koutníková, Tereza |
Advisor: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50271 |
Keywords: | přiřazování;typy přiřazování;předškolní věk;mateřská škola |
Keywords in different language: | assignments;types of assignments;preschool children;nursery school |
Abstract: | V bakalářské práci se zabývám schopností dětí předškolního věku řešit různé typy přiřazování. Vytvořila jsem celkem 6 úkolů a vybrala 10 dětí z mateřské školy v Plzni. Úkoly jsou zaměřeny na různé způsoby přiřazování, jako přiřazování manipulací, graficky, pojmenováním, ukazováním a kinezí. V závěru se nachází grafy a tabulky, které zobrazují úspěšnost dívek a chlapců, porovnání mezi nimi. |
Abstract in different language: | In my bachelor thesis I deal with the ability of preschool children to solve different types of assignments. I created six tasks and selected ten children from a kindergarten in Pilsen. Tasks focus on various assignment methods, such as manipulation assignment, graphics, naming, pointing, and kinesis. In the end, there are graphs and tables that show the success of girls and boys, a comparison between them. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - TEREZA KOUTNIKOVA.pdf | Plný text práce | 1,8 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 91 kB | Adobe PDF | View/Open |
bakalarska prace_Koutnikova.pdf | Posudek oponenta práce | 110,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
PROTOKOL KOUTNIKOVA.pdf | Průběh obhajoby práce | 345,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50271
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.