Název: Kandidáti na prezidenta v kyberprostoru - komparace politické komunikace před českými prezidentskými volbami v roce 2023
Autoři: Konopásek, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D.
Oponent: Krčál Petr, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/51940
Klíčová slova: politický marketing;politická komunikace;negativní kampaň;personalizace politiky;depolitizace;marketingové archetypy;twitter;české prezidentské volby;politická kampaň
Klíčová slova v dalším jazyce: political marketing;political communication;negative campaigning;personalization of politics;depoliticization;marketing archetypes;twitter;czech presidential election;political campaigning
Abstrakt: Hlavní pozornost diplomové práce je věnována fenoménu politického marketingu v éře internetu a sociálních médií. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část slouží jako teoretický základ a podrobněji představuje politický marketing a jeho dílčí trendy, konkrétně negativní kampaň, personalizaci a depolitizaci politiky a užívání archetypů v politických kampaních. Druhá část představuje detailní metodologii, která je klíčová pro poslední část práce, jíž je část analytická. Metodologie blíže popisuje zvolenou metodu (obsahová analýza), definuje výzkumné otázky, specifikuje korpus dat, sběr dat a jejich následnou operacionalizaci. Metodologická část práce taktéž nastiňuje potenciální limity výzkumu. Třetí částí práce je analytická část, která je rozdělena na dvě dílčí části. První z nich nabízí základní informace o českých prezidentských volbách v roce 2023 a podrobně se zaměřuje na jeden z představených konceptů - stylizaci do archetypů u kandidátů, kteří před prezidetnskou volbou používali sociální síť Twitter. Druhou dílčí část tvoří analýza komunikace sedmi prezidentských kandidátů na Twitteru. Na základě metodologie bylo analyzováno celkem 1137 tweetů ze dvou sledovaných období. Hlavní důraz byl kladen na negativní kampaň, ale nikoliv výhradně. Součástí analýzy byly i další aspekty, jako je například depolitizace. Po každém z časových období je poskytnuto shrnutí, které zodpovídá příslušné stanovené otázky, jež jsou prostředkem pro naplnění cíle práce.
Abstrakt v dalším jazyce: The main focus of this thesis is on the phenomenon of political marketing in the age of the internet and social media. The thesis is divided into three main parts. The first part serves as a theoretical basis and introduces more precisely the concept of political marketing, but also its sub-trends, namely negative campaigning, personalisation and depoliticization of politics, and the usage of political archetypes in political campaigns. The second part provides a detailed methodology that is crucial for the last part of this thesis, which is the analytical part. The chosen method is content analysis. The methodology describes the chosen method in detail, defines the research questions, specifies the corpus of the research, the collection of the data and the subsequent operationalization of the data. The methodology section also outlines the potential limitations of the research. The third part of this thesis is the analytical part, which is split into two sub-parts. The first sub-part presents basic data about the Czech presidential election of 2023 and closely focuses on one introduced concept - the usage of archetypes by presidential candidates who used Twitter in this election. The second sub-part is the analysis of the Twitter communication of 7 political candidates before the 2023 presidential election in the Czech Republic. Based on the methodology, in total, 1137 tweets from 2 time periods were analysed. The emphasis of the analysis was mainly placed on negative campaigning, but not exclusively. Other aspects, such as depoliticization, were also addressed. After each time period, a summary that answers the corresponding research questions is provided.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Konopasek_Tomas.pdfPlný text práce1,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_MV_OPO_Konopasek.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_MV_VED_Konopasek.pdfPosudek vedoucího práce705,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
konopasek.pdfPrůběh obhajoby práce181,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51940

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.