Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlowík Josef, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorKratochvílová, Aneta
dc.contributor.refereePejšová Mouleová Lenka, Mgr.
dc.date.accepted2023-6-16
dc.date.accessioned2023-08-02T10:43:00Z-
dc.date.available2022-6-10
dc.date.available2023-08-02T10:43:00Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-4-27
dc.identifier92028
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53264-
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na běžných základních školách, konkrétně se zaměřením na faktory, které ovlivňují postoje pedagogů k tomuto modelu vzdělávání. Teoretická část práce vymezuje tři základní oblasti, které jsou podstatou celé práce. Jednou z nich je vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tedy inkluzivní model vzdělávání, jeho definiční vymezení, legislativní ukotvení, opora ve významných mezinárodních dokumentech a možnosti poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Následující teoretickou oblastí jsou faktory ovlivňující postoje pedagogů směrem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Zde dává práce do souvislostí faktory, které souvisejí přímo s pedagogy, se specifiky žáků a se vzdělávacím prostředím. Teoretická část práce je zakončena oblastí, která je věnována definici postojů a vymezení jejich dimenzí. Část se dále zaměřuje na postoje, jež mohou pedagogové zaujímat k jednotlivým žákům a definuje jednotlivé druhy zaujímaných postojů. Výzkumná část práce zkoumá faktory, které ovlivňují postoje pedagogů ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkumné šetření využívá analýzy dotazníkového šetření a analýzy rozhovorů s pedagogy působícími na běžných základních školách v Plzni.cs
dc.format55 s., VII
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics
dc.subjectpostoje pedagogůcs
dc.subjectovlivňující faktorycs
dc.subjectzákladní školacs
dc.titleFaktory ovlivňující postoje pedagogů ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách v Plznics
dc.title.alternativeFactors affecting attitudes of teachers to education of pupils with special educational needs at primary schools in Plzeňen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the issue of inclusive education in mainstream primary schools, specifically focusing on the factors that influence teachers' attitudes towards this model of education. The theoretical part of the thesis defines three fundamental areas which are the base of the whole work. The first one is the education of pupils with special educational needs, which signifies the inclusive model of education, its definition, legislative anchoring, support in important international documents and the possibilities of providing support to pupils with special educational needs. The following theoretical area devotest to the factors influencing teachers' attitudes towards pupils with special educational needs. There the thesis puts into context factors that are directly related to teachers, the specific characteristics of pupils, and the educational environment. The theoretical part of the thesis ends with an area dedicated to defining attitudes and delimiting their dimensions. The section then focuses on the attitudes that educators may adopt towards individual pupils and defines different types of adopted attitudes. The research part of the thesis examines the factors that influence educators' attitudes towards the education of pupils with special educational needs. The research investigation uses an analysis of a questionnaire survey and interviews with educators working in mainstream primary schools in Pilsen.en
dc.subject.translatedinclusive educationen
dc.subject.translatedpupils with special educational needsen
dc.subject.translatedattitudes of teachersen
dc.subject.translatedaffecting factorsen
dc.subject.translatedprimary schoolen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Kratochvilova_P20B0489P.pdfPlný text práce1,91 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratochvilova VP006.pdfPosudek vedoucího práce626,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratochvilova OP007.pdfPosudek oponenta práce953,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kratochvilova O.pdfPrůběh obhajoby práce386,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53264

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.