Title: | Výskyt záměrové a dispoziční modality anglického modálního slovesa MAY s ohledem na češtinu |
Other Titles: | The Competition of root and epistemic modality of the modal auxiliary may with respect to Czech |
Authors: | Beroušková, Barbora |
Advisor: | Petrlíková Jarmila, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Referee: | Lancová Klára, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53380 |
Keywords: | modální slovesa;may;might;dispoziční modalita;záměrová modalita;analýza vět |
Keywords in different language: | modal verbs;may;might;root modality;epistemic modality;sentence analysis |
Abstract: | Práce se zabírá výskytem záměrové a dispoziční modality anglických modálních sloves MAY a MIGHT s ohledem na češtinu. V první části je představen teoretický základ k danému tématu a v praktické části je proveden rozbor vět. V rozboru je zkoumána modalita modálních sloves ve větách a jakým způsobem je přeložena do češtiny. |
Abstract in different language: | The thesis investigates the competition between epistemic and root modalities of MAY and MIGHT in English with respect to Czech. In the first part, the theoretical basis for the given topic is presented, and in the practical part, the sentences are analyzed. The analysis examines the modality of modal verbs in given sentences and how it is translated into Czech. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Berouskova.pdf | Plný text práce | 1,08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Petrl_Berouskova.pdf | Posudek vedoucího práce | 63,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Lan_Berouskova.pdf | Posudek oponenta práce | 50,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_Prubeh_Berouskova.pdf | Průběh obhajoby práce | 334,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53380
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.