Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFránek Zdeněk, Prof. Ing. arch.
dc.contributor.authorTolarová, Leila
dc.contributor.refereePourghasem Omandani Marie, MSc.
dc.date.accepted2023-8-29
dc.date.accessioned2023-09-04T22:16:25Z-
dc.date.available2022-5-31
dc.date.available2023-09-04T22:16:25Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-7-31
dc.identifier92958
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53942-
dc.description.abstractVe své poslední školní práci jsem se rozhodla věnovat dětské hře a herním prvkům na pomezí designu a architektury. Toto téma tedy spojuje jak mé osobní zájmy, tak oba obory, které jsem v posedních letech studovala (Průmyslový design na FA ČVUT a Enviromentální design pro architekturu na FDULS ZČU). Koncept hřiště jsem se rozhodla nenavrhovat pro města či zastavěné plochy, ale naopak ho situovat do volné krajiny či lesa. Herní areály v tomto prostředí sice nemusí reagovat na současnou zástavbu, či dopravní tepny, nemyslím si však, že by tím byl jejich návrh o moc snazší. Řeší se zde například problematika udržitelnosti či přístupu k areálu, design by měl co nejvíce navazovat na původní terén (jednak proto, aby negativně neovlivnil ráz krajiny, druhak také proto, že to výrazně usnadní výstavbu hřiště v poměrně těžko přístupných místech), v neposlední řadě se zde oproti městským dětským hřištím nabízí edukační využití, napojení na naučné stezky a užší či širší okolí. Rozhodnutí navrhovat 4 herní celky pro národní parky přišlo až po počáteční rešerši a analýze. Důvodem bylo směřování návštěvníků národních parků na vybraná území (a zároveň tedy ochránění jiných přírodních oblastí), rozšíření povědomí o chráněných územích, zvýšení zájmu o přírodu mezi dětmi (a poskytnutí "cíle" rodinným výpravám), ale také propojení všech čtyř národních parků projektem, který motivuje k pobytu v přírodě a pomáhá pěstovat správné návyky. Ačkoliv tyto herní areály spojuje stejný vizuální styl a několik her a herních prvků, fungují jednotlivá hřiště samozřejmě i odděleně. 4rest je projekt, který zahrnuje čtyři herně-vzdělávací jednotky umístěné v českých národních parcích. Jedná se o systém herních prvků, které by měly děti všestranně rozvíjet. Fyzický rozvoj je zaměřen na balanční prvky, prolézačky, šplhadla, lana a další prvky. Pro výchovu a vzdělávání slouží naučné cedule, komplexní hra určená pro každý z národních parků a vlastní umístění prolézaček v přírodě. Nechybí ani lavičky, odpočívadla a odpočinkové sezení nebo lehací sítě. Celé hřiště je navrženo v modřínovém a akátovém dřevě. hřiště v Národním parku České Švýcarsko, Národním parku Podyjí, Národním parku Šumava a Krkonošském národním parku nabízí prolézačky a herní plastiky inspirované místní faunou i menší prvky, jako jsou houpačky, kolotoče, balanční prvky a velké pískoviště s hmatovou stezkou.cs
dc.format23
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectarchitekturacs
dc.subjectdrobná architekturacs
dc.subjectdesigncs
dc.subjecthřištěcs
dc.subjectherní krajinacs
dc.subjectdětská hracs
dc.subjectvolná hracs
dc.subjectnárodní parkycs
dc.subjectudržitelnostcs
dc.subjectenviromentálníhocs
dc.subjectedukacecs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectvývoj dětícs
dc.subjectzáchrana přírodycs
dc.subjectdřevocs
dc.subjectlesní hřištěcs
dc.subjectfaunacs
dc.subjectinspirace přírodoucs
dc.subjectgeometriecs
dc.titleHERNÍ PROSTOR PRO DĚTI S DŮRAZEM NA ENVIROMENTÁLNÍ POJETÍ NÁVRHUcs
dc.title.alternativeGAME AREA FOR CHILDREN WITH AN EMPHASIS ON THE ENVIRONMENTAL CONCEPT OF THE DESIGNen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgA.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara
dc.thesis.degree-programDesign a užitá tvorba
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translated4rest is a project that includes four play-educational units located in Czech national parks. It is a system of game elements that should develop children in all aspects. The physical development is focused on balancing elements, climbing frames, climbing frames, ropes and other elements. For education and learning, there are educational signs, a comprehensive game designed for each of the national parks and the actual placement of the climbing frames in nature. There are also benches, rest areas and relaxing seating or lounging nets. The entire playground is designed in larch and acacia wood. The playground in the Czech Switzerland National Park, National Park Podyjí, National Park Šumava and Giant Mountains National Park offers climbing frames and play sculptures inspired by the local fauna as well as smaller elements such as swings, roundabouts, balancing elements and a large sandpit with a tactile trail.en
dc.subject.translatedhitectureen
dc.subject.translatedsmall architectureen
dc.subject.translateddesignen
dc.subject.translatedplaygrounden
dc.subject.translatedplayscapeen
dc.subject.translatedchildren's playen
dc.subject.translatedfree playen
dc.subject.translatednational parksen
dc.subject.translatedsustainabilityen
dc.subject.translatedenvironmenten
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedchild developmenten
dc.subject.translatednature conservationen
dc.subject.translatedwooden
dc.subject.translatedforest playgrounden
dc.subject.translatedfaunaen
dc.subject.translatednature inspirationen
dc.subject.translatedgeometryen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tolarova_DP_portfolio.pdfPlný text práce46,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tolarova.pdfPosudek vedoucího práce478,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tolarova_0.pdfPosudek oponenta práce93,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tolarova_1.pdfPrůběh obhajoby práce52,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53942

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.