Title: | Didaktická kazuistika vybrané hodiny zeměpisu na 2. stupni ZŠ |
Other Titles: | Didactic case study of a selected geography lesson at the secondary level of primary school |
Authors: | Zápotocká, Pavlína |
Advisor: | Stacke Václav, RNDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54003 |
Keywords: | kazuistika;metoda 3a;tornádo;hurikán;cíle výuky;klíčové kompetence |
Keywords in different language: | case study;method 3a;tornado;hurricane;learning objectives;key competences |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá reflexí hodiny zeměpisu na druhém stupni základní školy. Reflexe byla prováděna za pomoci metody 3A. Nejprve jsem zpracovala rozbor literatury a následně pořídila videozáznam vyučovací hodiny. Následně jsem zpracovala kazuistiku a pro selhávající či nerozvinuté výukové situace navrhla alteraci, která by měla vést k rozvíjení žákovských vědomostí, dovedností a schopností. |
Abstract in different language: | The diploma thesis focuses on the reflection of a geography lesson at the upper primary school. The reflection was made using the 3A method. First, I did a literature analysis and then took a video of the lesson. Subsequently, I made a case study and suggested an alteration for the failing or undeveloped learning situations. This alteration would lead to the development of students' knowledge, skills and abilities. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Zapotocka.pdf | Plný text práce | 1,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zapotocka_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 140,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zapotocka_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 138,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zapotocka_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 2,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
ZS_Tlucna_-_hospitace.zip | VŠKP - příloha | 1,11 GB | ZIP | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54003
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.