Title: | Gamifikace ve výuce anglického jazyka |
Other Titles: | Gamification in English Language Learning |
Authors: | Petr, Jan |
Advisor: | Havránková Tereza, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54060 |
Keywords: | gamifikace;herní elementy;hry;motivace;aktivizace |
Keywords in different language: | gamification;game elements;games;motivation;engagement |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá tématem gamifikace. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené se studiem gamifikace. Následně jsou představeny teorie fungování gamifikace, stejně jako hlavní výhody jejího používání ve výuce, zvlášť ve výuce anglického jazyka. Průzkum je zaměřen na postoje učitelů anglického jazyka vůči gamifikace a postupy a metody její aplikace v jejích výuce. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the topic of gamification. In the theoretical part of the thesis the concepts connected to the study of gamification are explained. Subsequently the theories of the function of gamification are presented just as the main advantages of its use in education, especially the teaching of English language. Research is focused on the attitudes of English language teachers towards gamification and the techniques and methods of its application in their teaching. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Petr Jan.pdf | Plný text práce | 782,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Havr_Petr.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Klec_Petr.pdf | Posudek oponenta práce | 46,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Petr.pdf | Průběh obhajoby práce | 359,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54060
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.