Název: Placený obsah ve videohrách jako riziko pro žáky základních škol
Další názvy: Paid content in video games as a risk for primary school students
Autoři: Ledvina, Lukáš
Vedoucí práce/školitel: Filipi Zbyněk, PhDr. Ph.D.
Oponent: Král Jan, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54109
Klíčová slova: mikrotransakce;videoherní průmysl;loot box;videohry
Klíčová slova v dalším jazyce: microtransactions;video game industry;loot box;video games
Abstrakt: Tématem mé diplomové práce byl placený obsah ve videohrách jako riziko pro žáky základních škol. V první polovině jsem se zaměřil na vymezení základních pojmů, seznámení s moderními herními mechanikami a riziky, která jsou s nimi spojeny. Nejvíce diskutovanými mikrotransakcemi jsou tzv. Loot boxy, které obsahují prvek náhody a mohou tak být spojeny s gamblerstvím. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku moderních herních mechanik v současných videohrách českému odbornému pedagogickému prostředí, jelikož mohou představovat určitá rizika pro hráče. V následující kapitole jsem se věnoval analýze dvanácti videoher. Každá hra byla zkoumána po dobu jedné hodiny. Jako metodu zkoumání videoher jsem zvolil vlastní hraní, které bylo podpořeno videozáznamem. V praktické části práce jsme se zaměřili na samotný výzkum. Výzkumným vzorkem byli žáci základních škol v Plzeňském kraji. Celkem bylo kontaktováno jedenáct škol, kde byl náš dotazník distribuován v digitální formě. Cílem dotazníkového šetření bylo nejen získat data pro dosažení našich výzkumných cílů, ale také shromáždit další informace, které by mohly přinést nové poznatky.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of my master thesis was paid content in video games as a risk for primary school students. In the first half I focused on defining basic concepts, introducing modern game mechanics and the risks associated with them. The most discussed microtransactions are the so-called Loot boxes, which contain an element of chance and can thus be associated with gambling. The aim of the theoretical part is to introduce the issue of modern game mechanics in contemporary video games to the Czech professional educational environment, as they may pose certain risks to players. In the following chapter, I analyse twelve video games. Each game was examined for one hour. As a method of examining the video games I chose self-play, which was supported by video footage. The practical part of the thesis focused on the research itself. The research sample was primary school pupils in the Pilsen region. A total of eleven schools were contacted and our questionnaire was distributed digitally. The aim of the questionnaire survey was not only to obtain data to achieve our research objectives, but also to gather additional information that could provide new insights.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Lukas Ledvina.pdfPlný text práce4,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek - Lukas Ledvina.pdfPosudek oponenta práce126,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce59,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ledvina L.-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce229,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54109

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.