Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Horová Helena, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Eisenreichová, Michaela | |
dc.contributor.referee | Divišová Lucie, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2024-5-31 | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T09:08:16Z | - |
dc.date.available | 2023-5-30 | |
dc.date.available | 2024-07-12T09:08:16Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-4-30 | |
dc.identifier | 95258 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/56731 | - |
dc.description.abstract | Práce seznamuje čtenáře s aktuálními trendy, historickým pozadím a specifiky výuky kulturních náležitostí v rámci cizího jazyka. Určuje základní kulturní projevy a frankofonní oblast, které by měly být obsaženy v rámci výuky francouzštiny jako cizího jazyka. V praktické části se věnuje analýze výskytu těchto prvků v podpůrných kurikulárních dokumentech, které využívá učitel v rámci výuky na středoškolské úrovni v českém školním prostředí. | cs |
dc.format | 109 s. (160 656 znaků) | |
dc.language.iso | fr | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | kultura | cs |
dc.subject | frankofonie | cs |
dc.subject | francouzština | cs |
dc.subject | výuka cizího jazyka | cs |
dc.subject | francouzština jako cizí jazyk | cs |
dc.subject | kulturní aspekty | cs |
dc.subject | interkulturní výuka | cs |
dc.subject | kurikulární dokumenty ve výuce | cs |
dc.title | REFLET DE LA CULTURE FRANCOPHONE DANS L'ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS | cs |
dc.title.alternative | FRANCOPHONE CULTURE IN THE TEACHING OF FRENCH | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství francouzštiny pro střední školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The paper introduces the reader to the current trends, historical background and specifics of teaching cultural requisites in the context of a foreign language. It identifies the basic cultural expressions and the Francophone domain that should be included in the framework of teaching French as a foreign language. In the practical part, it analyses the occurrence of these elements in the supporting curriculum documents used by the teacher in teaching at secondary school level in the Czech school environment. | en |
dc.subject.translated | culture | en |
dc.subject.translated | francophonie | en |
dc.subject.translated | french | en |
dc.subject.translated | foreign language teaching | en |
dc.subject.translated | french as a foreign language | en |
dc.subject.translated | cultural aspects | en |
dc.subject.translated | intercultural teaching | en |
dc.subject.translated | curriculum documents in teaching | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Eisenreichova.pdf | Plný text práce | 2,89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Eisenreichova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 525,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Eisenreichova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 495,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Eisenreichova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 228,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56731
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.