Název: Didaktické problémy při práci s lidovou písní na 1. stupni ZŠ
Další názvy: The didactic issues in working with a folk song at the elementary school
Autoři: Lukešová, Iva
Vedoucí práce/školitel: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Vičar Jan, Prof. PhDr. MgA. CSc.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56819
Klíčová slova: lidová píseň didaktické problémy hudební výchova základní škola učebnice pro 1. stupeň základní školy
Klíčová slova v dalším jazyce: folk song didactic issues music elementary school textbook for the elementary school
Abstrakt: Diplomová práce "Didaktické problémy při práci s lidovou písní na 1. stupni základní školy" se v teoretické části zabývá lidovou písní, poté se věnuje zastoupení lidové písně v Rámcově vzdělávacím programu a v učebnicích hudební výchovy pro 1. stupeň základní školy. Následně se práce zabývá nácvikem lidové písně a hudebními činnostmi při práci s lidovou písní. Poslední část se věnuje problémům a jejím příčinám při práci s lidovou písní. Praktická část se skládá z výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníku. Zaměřuje se na průzkum vztahu učitelů k lidové písni, zkoumá úroveň hudebních dovedností a zjišťuje, zda lidová píseň zaujímá důležitou roli v hodinách hudební výchovy. Praktická část také obsahuje návrh modelové jednotky zaměřené na využití lidové písně.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis "The didactic issues in working with a folk song at the elementary school" deals with folk song in the theoretical part, then it deals with the representation of folk song in the Framework educational program and in music education textbooks for the 1st grade of elementary school. Subsequently, the work deals with folk song practice and musical activities when working with a folk song. The last part is devoted to problems and their causes when working with a folk song. The practical part consists of research that was carried out using a questionnaire. It aims to explore the relationship of teachers to folk song, examines the level of musical skills and whether folk song plays an important role in music education lessons. The practical part also contains the design of a model unit focused on the use of a folk song.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Iva Lukesova.pdfPlný text práce1,58 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
LUKESOVA_DP_vedouci_Sla_2023.pdfPosudek vedoucího práce123,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lukesova_DP_oponent_Vi_2024.pdfPosudek oponenta práce117,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lukesova.pdfPrůběh obhajoby práce795,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56819

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.