Název: Návrh dobíjecího hubu pro elektromobily
Další názvy: Design of electric vehicles charging hub
Autoři: Gross, Pavel
Vedoucí práce/školitel: Martínek Zbyněk, Doc. Ing. CSc.
Oponent: Holý Jaroslav, Ing.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56842
Klíčová slova: elektromobilita;dobíjecí stanice;power cabinet;nabíjecí konektor;transformační stanice;stejnosměrný proud;střídavý proud
Klíčová slova v dalším jazyce: electromobility;charging station;power cabinet;charging connector;transformer station;direct current;alternating current
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce na téma "Návrh dobíjecího hubu pro elektromobily" se v první části zaměřuje na poměrně rozsáhlý přehled problematiky dobíjení elektromobilů a dobíjecích stanic. Jsou zde popsány způsoby dobíjení a jejich rozdělení na základě druhu elektrického proudu či lokace. Práce také řeší problematiku nabíjecích režimů a konektorů. Dále se věnuje popisu stejnosměrných a střídavých dobíjecích stanic, jejich odlišnostem a výhodám. V druhé části se práce zabývá samotným návrhem dobíjecího hubu, technickým popisem či výstavbou. Je zde popsána situace místa stavby, volba technologie, výpočty, stanovení vnějších vlivů či osazení a návrh zemnící soustavy transformační stanice. Součástí výstavby je také zřízení nového parkovacího stání. Dobíjecí hub bude osazen celkem 8 ks "power cabinetů" a 8 ks výdejních dobíjecích stojanů, přičemž každá dvojice bude navíc mezi s sebou propojena. Díky dynamickému sdílení výkonu je poskytnut nabíjecí výkon až 350 kW. Závěrečná část práce se věnuje celkovému zhodnocení navrženého dobíjecího hubu.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented master's thesis on the topic "Design of electric vehicles charging hub" focuses, in its first part, on providing a comprehensive overview of the issues related to electric vehicle charging and charging stations. This section delves into various methods of electric vehicle charging and categorizes them based on electric current type or location. It also discusses the intricacies of charging modes and connectors. Furthermore, the thesis addresses the description of direct current (DC) and alternating current (AC) charging stations, their differences and advantages. In the second part, the thesis deals with the actual design of the charging hub, including technical description and construction. It describes the site's situation, technology selection, calculations, determination of external influences, equipment placement, and the design of grounding for the transformation station. As part of the construction, a new parking area will be established. The charging hub will be equipped with a total of 8 "power cabinets" and 8 charging stations, with each pair interconnected. Thanks to dynamic power sharing, a charging power of up to 350 kW will be provided. The final part of the thesis is devoted to the overall evaluation of the proposed charging hub.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Gross Pavel_Navrh dobijeciho hubu pro elektromobily.pdfPlný text práce5 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG-MartinekZ-17410.pdfPosudek vedoucího práce57,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-HolyJ-282934.pdfPosudek oponenta práce60,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56842

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.