Title: Návrh dobíjecího hubu pro elektromobily
Other Titles: Design of electric vehicles charging hub
Authors: Gross, Pavel
Advisor: Martínek Zbyněk, Doc. Ing. CSc.
Referee: Holý Jaroslav, Ing.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56842
Keywords: elektromobilita;dobíjecí stanice;power cabinet;nabíjecí konektor;transformační stanice;stejnosměrný proud;střídavý proud
Keywords in different language: electromobility;charging station;power cabinet;charging connector;transformer station;direct current;alternating current
Abstract: Předkládaná diplomová práce na téma "Návrh dobíjecího hubu pro elektromobily" se v první části zaměřuje na poměrně rozsáhlý přehled problematiky dobíjení elektromobilů a dobíjecích stanic. Jsou zde popsány způsoby dobíjení a jejich rozdělení na základě druhu elektrického proudu či lokace. Práce také řeší problematiku nabíjecích režimů a konektorů. Dále se věnuje popisu stejnosměrných a střídavých dobíjecích stanic, jejich odlišnostem a výhodám. V druhé části se práce zabývá samotným návrhem dobíjecího hubu, technickým popisem či výstavbou. Je zde popsána situace místa stavby, volba technologie, výpočty, stanovení vnějších vlivů či osazení a návrh zemnící soustavy transformační stanice. Součástí výstavby je také zřízení nového parkovacího stání. Dobíjecí hub bude osazen celkem 8 ks "power cabinetů" a 8 ks výdejních dobíjecích stojanů, přičemž každá dvojice bude navíc mezi s sebou propojena. Díky dynamickému sdílení výkonu je poskytnut nabíjecí výkon až 350 kW. Závěrečná část práce se věnuje celkovému zhodnocení navrženého dobíjecího hubu.
Abstract in different language: The presented master's thesis on the topic "Design of electric vehicles charging hub" focuses, in its first part, on providing a comprehensive overview of the issues related to electric vehicle charging and charging stations. This section delves into various methods of electric vehicle charging and categorizes them based on electric current type or location. It also discusses the intricacies of charging modes and connectors. Furthermore, the thesis addresses the description of direct current (DC) and alternating current (AC) charging stations, their differences and advantages. In the second part, the thesis deals with the actual design of the charging hub, including technical description and construction. It describes the site's situation, technology selection, calculations, determination of external influences, equipment placement, and the design of grounding for the transformation station. As part of the construction, a new parking area will be established. The charging hub will be equipped with a total of 8 "power cabinets" and 8 charging stations, with each pair interconnected. Thanks to dynamic power sharing, a charging power of up to 350 kW will be provided. The final part of the thesis is devoted to the overall evaluation of the proposed charging hub.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KEE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Gross Pavel_Navrh dobijeciho hubu pro elektromobily.pdfPlný text práce5 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG-MartinekZ-17410.pdfPosudek vedoucího práce57,75 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG-HolyJ-282934.pdfPosudek oponenta práce60,59 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,92 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56842

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.