Název: | BANKSY, Diskurzivní repertoáry obsažené v díle streetartového umělce Banksy |
Další názvy: | BANKSY, Discursive repertoires contained in the work of street art artist Banksy |
Autoři: | Lederer, Vladimír |
Vedoucí práce/školitel: | Váně Jan, Prof. PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Švantner Martin, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56916 |
Klíčová slova: | banksy;diskuzivní analýza;ukrajina;izrael;palestina;válka;street art |
Klíčová slova v dalším jazyce: | banksy;discursive analysis;ukraine;israel;palestine;war;street art |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá rozborem graffiti streetartového umělce vystupujícího pod pseudonymem Banksy. Cílem práce je identifikovat a popsat práce, které Banksy vytvořil na Ukrajině v reakci na válku rozpoutanou Ruskou federací na jejím území a porovnat je s diskurzivními repertoáry, které vytvořil v reakci na Izraelskou okupaci Západního břehu Jordánu. Vzhledem k tomu že součástí analýzy musejí být zároveň aspekty sociálního, politického a mocenského pozadí obou konfliktů, využito je kritické diskurzivní analýzy dle Normana Fairclougha. Výstupem je identifikace základních narativů, které jsou prostřednictvím Banksyho prací uvedeny do veřejného prostoru a jakým způsobem se liší Banksyho vyjádření ke konfliktům v těchto regionech a jejich srovnání. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This work deals with the analysis of the graffiti of the street art artist performing under the pseudonym Banksy. The aim of the work is to identify and describe the works that Banksy created in Ukraine in response to the war launched by the Russian Federation on its territory and to compare them with the discursive repertoires that he created in response to the Israeli occupation of the West Bank. Since aspects of the social, political and power background of both conflicts must also be part of the analysis, critical discursive analysis according to Norman Fairclough is used. The output is the identification of the basic narratives that are introduced into the public space through Banksy's works and how Banksy's statements on conflicts in these regions differ and their comparison. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lederer_DP_2024.pdf | Plný text práce | 4,74 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
mgr24-Vladimir Lederer (vedouci prace).pdf | Posudek vedoucího práce | 530,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lederer_formular-k-hodnoceni-diplomove-prace-posudek-oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 367,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
LEDERER_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 101,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obrazova_priloha_DP_Lederer.rar | VŠKP - příloha | 12,28 MB | RAR | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56916
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.