Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Ludvíková, Barbora | |
dc.contributor.referee | Buršíková Dana, Doc. Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2024-6-14 | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T09:11:02Z | - |
dc.date.available | 2023-10-4 | |
dc.date.available | 2024-07-12T09:11:02Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-4-30 | |
dc.identifier | 96347 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/56976 | - |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá přechodovými objekty a rituály u dětí mladšího školního věku na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce je zjistit, jak učitelé naplňují potřebu bezpečí dítěte v souvislosti s respektováním potřeby přechodového objektu či přechodových rituálů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou blíže představeny pojmy přechodový objekt a rituál. Dále je v této části popsána teorie attachmentu, současné poznatky neurovědy, specifika mladšího školního věku, osobnostně orientované pojetí vzdělávání a potřeba bezpečí a jistoty. V praktické části jsou představena data získaná prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce. | cs |
dc.format | 99 s. | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | přechodový objekt přechodový rituál potřeba bezpečí a jistoty osobnostně orientované pojetí vzdělávání | cs |
dc.title | Přechodové objekty a rituály u dětí mladšího školního věku na 1. stupni ZŠ | cs |
dc.title.alternative | Transitional objects and rituals of younger school aged children in primary school | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with transitional objects and rituals of younger school age children in primary school. The main goal of the work is to find out how teachers fulfill the child's need for safety in connection with respecting the need for a transitional object or transitional rituals. The work is divided into two parts. In the theoretical part, the terms transition object and ritual are introduced in more detail. Furthermore, this part focuses on the theory of attachment, on the current knowledge of neuroscience, the specifics of younger school age and the personality-oriented concept of education and the need for safety and security. In the practical part, the data obtained through a self-constructed questionnaire are presented. | en |
dc.subject.translated | transitional object transitional ritual the need for safety and security person-oriented concept of education | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Barbora Ludvikova .pdf | Plný text práce | 3,61 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Ludvikova_posudek vedouci DP.pdf | Posudek vedoucího práce | 443,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ludvikova_posudek oponenta DP.pdf | Posudek oponenta práce | 415,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ludvikova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 360,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56976
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.