Title: Využití výpočetní techniky při řešení soustav rovnic ve výuce matematiky
Other Titles: The use of computer technology in solving systems of equations in mathematics education
Authors: Kuneš, Jan
Advisor: Königsmarková Soňa, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Referee: Hora Jaroslav, Doc. RNDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57174
Keywords: soustava rovnic;matematický software
Keywords in different language: system of equations;mathematical software
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na řešení soustav rovnic na základní a střední škole. V práci se nachází uvedení metod řešení. Další části práce jsou věnovány matematickému softwaru a jeho využití při řešení soustav rovnic ve výuce. V práci jsou uvedené typové aplikační úlohy vedoucí na řešení pomocí soustav rovnic. V rámci praktické části byl proveden malý výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření a nestrukturovaného interview.
Abstract in different language: The bachelor thesis focuses on solving systems of equations in primary and secondary school. The thesis contains a number methods of solution. Other parts of the thesis are devoted to mathematical software and its use in solving systems of equations in education. In the thesis, typical application problems that lead to solution using system of equations are described. In the practical part, a small research was realized through a questionnaire survey and an unstructured interview.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Jan_Kunes.pdfPlný text práce3,65 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG-KonigsmarkovaS-235945.pdfPosudek vedoucího práce64,19 kBAdobe PDFView/Open
Posudek oponenta bakalarske prace Jana Kunese.pdfPosudek oponenta práce97,03 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Kunes.pdfPrůběh obhajoby práce292,35 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/57174

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.