Název: Přístupnost běžných základních škol pro žáky s tělesným postižením ve vybraných školách v okrese Rokycany
Další názvy: Accessibility for pupils with physical disabilities in select elementary schools in Rokycany region
Autoři: Auterská, Eliška
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Oponent: Karkošová Martina, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57250
Klíčová slova: žáci stělesným postižením;základní škola;vzdělávání;učitelé;rodina;žáci;přístupnost budov;přístupnost školy;bezbariérovost;sociální začlenění;komunikace;fyzické bariéry;psychické bariéry;inkluze
Klíčová slova v dalším jazyce: pupils with physical disabilities;primary school;education;teachers;family;pupils;accessibility of buildings;accessibility of school;accessibility;social inclusion;communication;physical barriers;psychological barriers;inclusion
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou přístupnosti běžných základních škol v okrese Rokycany. Konkrétně se zaměřením na bariéry fyzické a psychické. V kapitolách teoretické části je věnována pozornost tělesnému postižení, tématu inkluze, edukaci žáků s tělesným postižením a samotné přístupnosti prostředí pro žáky s tělesným postižením z pohledu fyzických a psychických bariér. Praktická část práce vychází ze smíšeného výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na běžné základní školy v okrese Rokycany. Cílem práce bylo zmapování přístupnosti běžných základních škol.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the issue of accessibility of ordinary primary schools in the Rokycany district. Specifically focusing on physical and psychological barriers. In the chapters of the theoretical part attention is paid to physical disability, the topic of inclusion, education of pupils with physical disabilities and the accessibility of the environment for pupils with physical disabilities in terms of physical and psychological barriers. The practical part of the thesis is based on a mixed-methods research survey, which focused on mainstream primary schools in the Rokycany district. The aim of the work was to map the accessibility of mainstream primary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Auterska Eliska - Bakalarska prace - Pristupnost beznych zakladnich skol pro zaky s telesnym postizenim ve vybranych skolach v okrese Rokycany.pdfPlný text práce943,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Auterska posudek BP.pdfPosudek vedoucího práce963,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Auterska_Eliska.pdfPosudek oponenta práce122,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Auterska.pdfPrůběh obhajoby práce46,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57250

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.