Název: Tvorba interaktivního výukového programu v rámci enviromentální výchovy dětí staršího školního věku
Další názvy: Development of an interactive educational program for environmental education of older school-aged children
Autoři: Kovaříková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Ščerba Eduard, Mgr. Ph.D.
Oponent: Wasková Petra, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57276
Klíčová slova: environmentální výchova a vzdělávání;školní exkurze;školní zahrada;environmentální centra;ochrana životního prostředí
Klíčová slova v dalším jazyce: environmental education;schools excursions;school garden;environmental centers;protection of the environment
Abstrakt: Tato práce se věnuje tématu environmentální výchovy, které je velmi aktuální globální potřebou. Teoretická část se zaměřila na současný stav environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty v České republice, jehož analýza byla jedním z cílů této práce. Vzhledem k zaměření práce je velká část věnována postavení environmentální výchovy ve školách, které často tato témata opomíjejí. V rámci praktické části vytvořeno portfolio aktivit, které se těmto tématům věnují a lze je zařadit do běžné výuky. Ve spolupráci s environmentálním centrem Lüftnerka byla vytvořena metodika určena pro lektory i učitele výukového programu Stopy člověka v přírodě v prostorách plzeňské zoologické a botanické zahrady.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis is about environmental education, which is a highly relevant global need. The theoretical part focuses on the current state of environmental education, education, and awareness in the Czech Republic, which is one of the objectives of the thesis. The thesis focuses on the position of environmental education in schools, where these topics are often overlooked. A portfolio of activities was created as part of the practical section, which addresses these topics and can be integrated into regular teaching. In collaboration with the Lüftnerka Environmental Center, a methodology was developed for instructors and teachers of the educational program "Traces of Humans in Nature" at the Pilsen Zoological and Botanical Garden.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kovarikova - BP.pdfPlný text práce996,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kovarikova_posudek_BP_2024_oponent_Waskova.pdfPosudek oponenta práce192,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kovarikova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce236,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kovarikova T..pdfPrůběh obhajoby práce36,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57276

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.